Úloha Komise v řízení pro porušení Smlouvy o fungování Evropské unie /

Předmětem této práce je analýza institutu řízení pro porušení Smlouvy o fungování Evropské unie a úloha Komise v průběhu celého procesu. Práce má tři základní cíle. První část klade důraz na zhodnocení efektivity vynucování práva na národní, mezinárodní a evropské úrovni. Druhá část práce se zaměřuj...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Židlíková, Veronika (Autor práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2014
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/165566/pravf_r/
Obálka
LEADER 07370ctm a22012497i 4500
001 MUB01006339281
003 CZ BrMU
005 20160614131053.0
008 150520s2014 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2016-03-02 
035 |a (ISMU-VSKP)260516 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD010  |e rda 
041 0 |a cze  |b eng 
072 7 |a 341  |x Mezinárodní právo  |2 Konspekt  |9 16 
080 |a 341  |2 MRF 
080 |a 341.171(4)  |2 MRF 
080 |a 34.03:351.74  |2 MRF 
080 |a 347.44  |2 MRF 
080 |a (043.2)  |2 MRF 
100 1 |a Židlíková, Veronika  |% UČO 165566  |* [absolvent PrávF MU]  |4 dis 
242 1 4 |a The role of the Commission in infringement proceedings of the Treaty on the Functioning of the European Union  |y eng 
245 1 0 |a Úloha Komise v řízení pro porušení Smlouvy o fungování Evropské unie /  |c Veronika Židlíková 
264 0 |c 2014 
300 |a 118 listů 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
502 |a Rigorózní práce (JUDr.)--Masarykova univerzita, Právnická fakulta, 2015 
520 2 |a Předmětem této práce je analýza institutu řízení pro porušení Smlouvy o fungování Evropské unie a úloha Komise v průběhu celého procesu. Práce má tři základní cíle. První část klade důraz na zhodnocení efektivity vynucování práva na národní, mezinárodní a evropské úrovni. Druhá část práce se zaměřuje na samotnou úlohu Komise v řízení pro porušení smlouvy, nastiňuje vývoj institutu a rozebírá jednotlivé fáze řízení. V této souvislosti tvrdím, že řízení pro porušení je vysoce efektivní nástroj Komise a že ta má nezastupitelnou úlohu ve všech fázích procesu. Třetí část posuzuje nové aspekty řízení po vstupu Lisabonské smlouvy v platnost a jejich využití v rámci řízení pro porušení Smlouvy; zejména se orientuje na nové ustanovení článku 260 SFEU, a to na odstavec třetí. Práce vysvětluje proč je toto ustanovení problematické a byrokratické, i když v této souvislosti dosud nebyl vydán žádný rozsudek. Na závěr bylo nutno se zaměřit i na nedostatky předmětného řízení, rozebrat je a navrhnout zlepšení.  |% cze 
520 2 9 |a The objective of this work is to analyse the institute of infringement proceeding of the Treaty on the Functioning of the European Union and the Commission's role in the whole process. The work has three main goals. The first part emphasizes the evaluation on the effectiveness of law enforcement at the national, international and European level. The second part focuses on the actual role of the Commission in infringement proceeding, outlines the development of the institute and discusses the different parts of the proceedings. In this context, I claim that the infringement procedure is a highly effective tool and that the Commission has a vital role in all stages of the process. The third part regards the new aspects of the Lisbon Treaty, and their use in the context of infringement proceedings; mainly it focuses on the new provisions of Article 260 TFEU, and paragraph three. This work explains why this provision is problematic and bureaucratic, although in this context has not yet been issued any judgment. In conclusion, it was necessary to focus on the shortcomings of the present proceedings, breaking them and suggest improvements.  |9 eng 
546 |a Anglické resumé 
610 2 7 |a Evropská unie  |7 kn20010711086  |2 czenas 
650 0 7 |a evropské právo  |7 ph121776  |2 czenas 
650 0 7 |a mezinárodní právo  |7 ph122815  |2 czenas 
650 0 7 |a prosazování práva  |7 ph450996  |2 czenas 
650 0 7 |a smluvní právo  |7 ph125710  |2 czenas 
650 0 9 |a contract law  |2 eczenas 
650 0 9 |a European law  |2 eczenas 
650 0 9 |a international law  |2 eczenas 
650 0 9 |a law enforcement  |2 eczenas 
655 7 |a rigorózní práce  |7 fd132407  |2 czenas 
655 9 |a doctoral dissertations  |2 eczenas 
658 |a Právo a právní věda  |b Právo  |c PrF Rig-PPV PR (PR)  |2 CZ-BrMU 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra mezinárodního a evropského práva  |7 mub2011629354  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/165566/pravf_r/ 
CAT |c 20150520  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150618  |l MUB01  |h 0749 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1453 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1414 
CAT |a HONIGOVA  |b 02  |c 20151019  |l MUB01  |h 0919 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0543 
CAT |c 20160302  |l MUB01  |h 1333 
CAT |a HONIGOVA  |b 02  |c 20160614  |l MUB01  |h 1310 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180815  |l MUB01  |h 0028 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180815  |l MUB01  |h 0031 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180815  |l MUB01  |h 0034 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181024  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181024  |l MUB01  |h 0938 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181024  |l MUB01  |h 0947 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181024  |l MUB01  |h 1004 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181024  |l MUB01  |h 1049 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181024  |l MUB01  |h 1053 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 0757 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 0814 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 0817 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 0832 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 0839 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 0843 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 0853 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 0859 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 1332 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 1418 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 1424 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 1427 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 1442 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190820  |l MUB01  |h 1454 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190827  |l MUB01  |h 0742 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190827  |l MUB01  |h 0745 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190827  |l MUB01  |h 0758 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 0949 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 0952 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1001 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1007 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1014 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1025 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1030 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1036 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1040 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1044 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1050 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1056 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1100 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1446 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200622  |l MUB01  |h 1133 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200622  |l MUB01  |h 1144 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200622  |l MUB01  |h 1252 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201203  |l MUB01  |h 1029 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201203  |l MUB01  |h 1101 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210120  |l MUB01  |h 0152 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1014 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 2001 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1237 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2016-03-02 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PRAF  |a Právnická fakulta  |2 S1DPF  |b Sklad 1, DPF  |3 DPF-14308  |5 3129163554  |4 36  |8 20151019  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |p PD  |p Prezenční DPF 
AVA |a LAW50  |b PRAF  |c Sklad 1, DPF  |d DPF-14308  |e unavailable  |t Není k dispozici  |f 1  |g 1  |h N  |i 0  |j S1DPF