Raný vývoj operetního útvaru v díle J. Offenbacha
Jedním z cílů této práce je navázat na offenbachovské bádání dvou českých hudebně divadelních teoretiků, a to Iva Osolsobě a Miroslava Šulce. Tato doktorská práce se pokouší zmapovat inscenování Offenbachových nejslavnějších děl u nás po období, které tito dva badatelé ještě měli možnost zaznamenat....
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2013
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/53070/ff_d/ |
Shrnutí: | Jedním z cílů této práce je navázat na offenbachovské bádání dvou českých hudebně divadelních teoretiků, a to Iva Osolsobě a Miroslava Šulce. Tato doktorská práce se pokouší zmapovat inscenování Offenbachových nejslavnějších děl u nás po období, které tito dva badatelé ještě měli možnost zaznamenat. V neposlední řadě nás zajímá dlouhodobé úsilí o inscenování díla Jacquesa Offenbacha jako český fenomén i se všemi pokusy o adaptaci. Z těchto aspektů potom vyrůstá i snaha zachytit alespoň částečně prostřednictvím sledování postupných proměn společenské mentality proměny Offenbachova díla na českém jevišti. Hlavním záměrem této práce je také sonda do hudební složky Offenbachových děl a pokus o proniknutí do jeho hudebního myšlení. Východiskem bádání bylo vlastní zkoumání synoptických pramenů - účinkování autorky v Offenbachových dílech Madame Favart, Bandité a Krásná Helena na jevišti Národního divadla moravskoslezského a dramaturgie Offenbachova Orfea v podsvětí na jevišti Městského divad One of the objects of this disertation thesis is to continue the research of the two Czech musical theater theorists - Ivo Osolsobě and Miroslav Šulc. This disertation thesis attempts to map the staging of Offenbach's most famous works on the Czech stage for a period, that the two musicologists have had the opportunity to record. Finally, we are interested in long-term effort of staging Offenbach´s works as a Czech phenomenon and all the attempts of the adaptation. From these aspects we can see an effort to capture the changes of Offenbach's works on the Czech stage by monitoring successive transformations of social mentality. The main object of this work is a probe into the music folder of Offenbach's works and the penetration into his musical thinking. The starting point for the research was exploring the synoptic sources - the author´s performing experiences in Offenbach's works Madame Favart, Bandits and Beautiful Helen on the stage of the National Moravian-Silesian Theatre, and al |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Miloš Štědroň |
Fyzický popis: | 115 s. |