Jak vidí děti zdravý životní styl
To, jak dítě vnímá zdravý životní styl, se velkou měrou podílí na tom, jak bude zpracovávat informace ohledně zdraví, zda bude motivované vyhledávat si další údaje a zda bude v budoucnu schopno za své zdraví přijmout odpovědnost. Teoretická část diplomové práce shrnuje dosavadní poznatky o zdravém ž...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2013
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/258874/lf_m/ |
Shrnutí: | To, jak dítě vnímá zdravý životní styl, se velkou měrou podílí na tom, jak bude zpracovávat informace ohledně zdraví, zda bude motivované vyhledávat si další údaje a zda bude v budoucnu schopno za své zdraví přijmout odpovědnost. Teoretická část diplomové práce shrnuje dosavadní poznatky o zdravém životním stylu dětí, především determinantách, které se v evropském kontextu uplatňují nejvíce. Důraz je kladen na jeden z nejvlivnějších faktorů, kterým je výživa. Cílem dotazníkového šetření praktické části je zjistit vědomosti žáků pátých ročníků o zdraví, porovnat výsledky z běžných škol a škol zapojených do projektu Škola podporující zdraví a také konfrontovat znalosti chlapců a děvčat. Získaná data svědčí o nedostatečné informovanosti dětí, ale také o nejasnostech v doporučeních týkajících se zdravého životního stylu a upozorňují na nutnost uvedení některých informací na pravou míru. The way children perceive a healthy lifestyle plays an important role in how they use the health related information they come across, it influences their motivation to voluntarily look for new information and even whether they will be capable of being responsible for their own health in future. The theoretical part of this thesis summarizes the current knowledge about lifestyle in school-aged children, especially determinants, which are applied mostly in European context. Emphasis is placed on one of the most influential factors, nutrition. The aim of the survey is to determine the practical knowledge about health among a group of fifth grade students, compare the findings between basic schools involved and those which are not in the project Health Promoting School and also confront the attitude of boys and girls. The data obtained indicates a lack of awareness in children, but also a lack of clarity in recommendations on healthy lifestyles, highlighting the necessity for some info |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Leona Mužíková |
Fyzický popis: | 83 l. |