Kojetínsko v geografickém vzdělávání

Diplomová práce je zaměřena na vypracování příručky pro výuku lokální geografie Kojetínska. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá popisem geografie místního regionu a obecnou charakteristiku terénní výuky zeměpisu a jejich zařazením do Rámcového vzdělávacího...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Navrátilová, Iveta (Autor práce)
Další autoři: Herber, Vladimír, 1952- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2013
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/323942/prif_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce je zaměřena na vypracování příručky pro výuku lokální geografie Kojetínska. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá popisem geografie místního regionu a obecnou charakteristiku terénní výuky zeměpisu a jejich zařazením do Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a do Školního vzdělávacího programu gymnázia Kojetín. Dále obsahuje obecnou charakteristiku terénní výuky zeměpisu. V praktické části je popsána fyzickogeografická i socioekonomická charakteristika Kojetínska, kterou lze využít při frontální výuce. Součástí praktické části je také výuková prezentace, návrhy na projektovou výuku a návrhy terénní výuky, včetně pracovních listů. Závěrečná kapitola je věnována ověření vybraného tématu v praxi, kdy byl žákům Gymnázia Kojetín podán dotazník, jehož cílem bylo zjistit, jak dobře žáci znají místní region.
The Diploma thesis is focused on developing guidance for teaching local geography of the Kojetín region. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contain the description of the local geography and general characteristic of field geographical education and inclusion in Curriculum for Grammar Schools and in Curriculum of Grammar School in Kojetín. The practical part describes the physical geographic and socio-economic characteristics of Kojetín region, which can be used in frontal teaching. The practical part also contain educational presentation, suggestions of projects and suggestions of field geographical educations, including worksheets. The final chapter is devoted to the verification of a selected topic in practice, when the students of the Grammar school Kojetin completed the questionnaire, which aimed to find out how well they know the local region.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Vladimír Herber
Fyzický popis:97 l. + 1 CD-ROM