Analýza socioedukativních aspektů vzdělávacího procesu jedinců s poruchou autistického spektra
Hlavním tématem předkládané disertační práce jsou socioedukativní aspekty vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Výzkumným šetřením je analyzována situace o informovanosti v problematice poruch autistického spektra mezi pedagogickými pracovníky z mateřských, základních a s...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2013
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/265749/pedf_d/ |
| Shrnutí: | Hlavním tématem předkládané disertační práce jsou socioedukativní aspekty vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Výzkumným šetřením je analyzována situace o informovanosti v problematice poruch autistického spektra mezi pedagogickými pracovníky z mateřských, základních a středních škol v České republice. Disertační práce je členěna na dvě části. První teoretická kapitola práce seznamuje čtenáře s teoretickými východisky. Empirická část práce byla postavena na statistické proceduře, v jejímž rámci byla využita kvantitativní metoda, přičemž stěžejní technikou sběru dat byl anonymní dotazník vlastní konstrukce autorky práce. Hlavním cílem práce byla deskripce stavu informovanosti v problematice poruch autistického spektra mezi pedagogickými pracovníky. Analytickou jednotkou byli pedagogičtí pracovníci z běžných i speciálních škol a rodiče dětí s PAS. Výsledky výzkumného šetření byly zpracovány do podoby grafů a tabulek. The main theme of this dissertation are socioeducational aspects of education of children, pupils and students with autism spectrum disorders. Research survey is analyzing the situation in awareness of sphere of autism spectrum disorders among educators from kindergarten, primary and secondary schools in the Czech Republic. The thesis is divided into two parts. The first theoretical chapter of this work acquaints readers with the theoretical background. The research was based on a statistical procedure, in which the quantitative method was used, the core technology of data collection was anonymous questionnaire design of the author's own work. The main objective of this work was the description of the state awareness of sphere of autism spectrum disorders among educators. Educators from regular and special schools and parents of children with ASD were the analytical units. Results of practical research were processed into sociographs, graphs a tables. |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Pavel Mühlpachr |
| Fyzický popis: | 322 l. |