Algorithms and Methods for Haptic Interaction with Deformable Objects

Počítačová simulace deformovatelných objektů je důležitou oblastí výzkumu, která má široký rozsah aplikací od medicíny po průmysl (např. modelování chování tkání, deformace různých konstrukcí). Interaktivní simulace umožňuje uživateli interagovat s deformovatelným tělesem, aplikovat na něj sílu a vi...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Filipovič, Jiří, 1982- (Autor práce)
Další autoři: Matyska, Luděk, 1959- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2013
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/72898/fi_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Počítačová simulace deformovatelných objektů je důležitou oblastí výzkumu, která má široký rozsah aplikací od medicíny po průmysl (např. modelování chování tkání, deformace různých konstrukcí). Interaktivní simulace umožňuje uživateli interagovat s deformovatelným tělesem, aplikovat na něj sílu a vidět jeho deformaci. Pro člověka je přirozené aplikovat sílu na deformovatelné těleso přímo a cítit silovou zpětnou vazbu. To je umožněno počítačovou haptikou, která do interaktivních simulací přináší hmat. Tato práce se zaměřuje na interakci s deformovatelnými tělesy v reálném čase. Používá fyzikálně realistické modelování založené na teorii elasticity, což přináší komplexní a výpočetně náročné modely. Nicméně, v případě použití haptické interakce musí mít simulace rychlé odezvy, takže výpočty v ní prováděné musí být velmi rychlé. Tato práce se skládá ze tří částí, které se zaměřují na dvě související témata. Nejdříve diskutujeme použití techniky předpočítání a interpolace k provedení nár
Computer simulation of deformable objects is important research field, having applications in wide range of areas, from medicine to industry (modeling of tissues behavior, deformation of various constructions etc.). The interactive simulation allows the user to interact with a deformable object, apply forces to it and see its deformation. It is natural for a human to apply the force to the deformable body directly and feel the force response, which is enabled by the computer haptics, bringing the sense of touch to interactive simulations. This thesis focuses on the real-time haptic interaction with deformable bodies. The physically-realistic modeling of deformation based on theory of elasticity is used, yielding complex and computationally demanding models. However, when haptic interaction is used, a quick response of the simulation is needed, thus computations performed during the simulation need to be very fast. This thesis consists of three parts, where two main intertwined topics
Popis jednotky:Vedoucí práce: Luděk Matyska
Fyzický popis:xii, 165 s.