Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku u žáků 1. stupně základní školy

Předkládaná disertační práce se zabývá strategiemi učení u žáků mladšího školního věku. Jejím cílem je popsat strategie učení využívané cílovou skupinou žáků a tím přispět k diskuzi o strategiích učení v České republice. Nemalá pozornost je věnována i roli učitele jako facilitátora strategií učení....

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Hrozková, Ivana (Autor práce)
Další autoři: Hanušová, Světlana, 1963- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2013
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/5582/pedf_d/
Obálka
LEADER 06175ctm a22010337a 4500
001 MUB01000854106
003 CZ BrMU
005 20130806105836.0
008 130316s2013 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-08-05 
035 |a (ISMU-VSKP)126671 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
072 7 |a 37  |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 316.346.32-053.5  |2 MRF 
080 |a 81'24  |2 MRF 
080 |a 159.953.5  |2 MRF 
080 |a 811.111  |2 MRF 
080 |a 373.3  |2 MRF 
080 |a 303.022  |2 MRF 
080 |a 303.023  |2 MRF 
080 |a 37.037  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Hrozková, Ivana  |7 mzk2012693724  |% UČO 5582  |4 dis 
242 1 0 |a Learning strategies employed by primary pupils  |y eng 
245 1 0 |a Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku u žáků 1. stupně základní školy  |h [rukopis] /  |c Ivana Hrozková 
260 |c 2013 
300 |a 264 l. 
500 |a Vedoucí práce: Světlana Hanušová 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2013 
520 2 |a Předkládaná disertační práce se zabývá strategiemi učení u žáků mladšího školního věku. Jejím cílem je popsat strategie učení využívané cílovou skupinou žáků a tím přispět k diskuzi o strategiích učení v České republice. Nemalá pozornost je věnována i roli učitele jako facilitátora strategií učení. Na základě rozpracování teoretických východisek byly formulovány hypotézy,které tvoří jádro kvantitativní části výzkumu, kde byl základním výzkumným nástrojem dotazník pro žáky mladšího školního věku a jejich učitele. Dotazník byl administrován 202 žákům a 13 učitelům ve školách Jihomoravského kraje. Získaná data byla zpracována v elektronické databázi. V kvalitativní části jsou výsledky získané v kvantitativní části šetření upřesněny pomocí polostrukturovaných rozhovorů se žáky, kteří byli pro tuto část výzkumu vybráni na základě pečlivě formulovaných kritérií. Rozhovory byly transkribovány a analyzovány kódováním a kategorizací na základě předem stanovených kategorií. K významným závěrům p  |% cze 
520 2 9 |a The presented dissertation deals with learning strategies amongst young learners. It aims to describe the learning strategies used in this target group of pupils and thus to contribute to the discussion about teaching strategies in the Czech Republic. Attention is also given to the role of the teacher as facilitator of learning strategies. The quantitative part of the research is based on hypotheses formulated on the basis of a thorough study of the body of research. The basic research tool for this part was a questionnaire for young learners and their teachers. The questionnaire was distributed to 202 pupils and 13 teachers in schools in the region of South Moravia. The gathered data were then processed in an electronic database. In the qualitative part, the results gathered in the quantitative part of the research are investigated more specifically by means of semi-structured interviews with pupils chosen for this part with carefully formulated criteria. The interviews were transcrib  |9 eng 
650 0 7 |a angličtina  |7 ph114056  |2 czenas 
650 0 7 |a děti školního věku  |7 ph119714  |2 czenas 
650 0 7 |a jazyková výuka  |7 ph162894  |2 czenas 
650 0 7 |a kompetence k učení  |7 ph708688  |2 czenas 
650 0 7 |a kvalitativní výzkum  |7 ph115045  |2 czenas 
650 0 7 |a kvantitativní výzkum  |7 ph451669  |2 czenas 
650 0 7 |a učení  |7 ph126979  |2 czenas 
650 0 7 |a základní školy  |7 ph116795  |2 czenas 
650 0 9 |a competencies for learning  |2 eczenas 
650 0 9 |a elementary schools  |2 eczenas 
650 0 9 |a English language  |2 eczenas 
650 0 9 |a language teaching and learning  |2 eczenas 
650 0 9 |a learning  |2 eczenas 
650 0 9 |a qualitative research  |2 eczenas 
650 0 9 |a quantitative research  |2 eczenas 
650 0 9 |a school children  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Pedagogika  |b Pedagogika  |c PdF D-PD PEDA (PEDA)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Hanušová, Světlana,  |d 1963-  |7 mzk2003200056  |% UČO 33747  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra anglického jazyka a literatury  |7 kn20020321094  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/5582/pedf_d/ 
CAT |c 20130316  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20130318  |l MUB01  |h 1143 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130604  |l MUB01  |h 1312 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130620  |l MUB01  |h 0723 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130620  |l MUB01  |h 0729 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130724  |l MUB01  |h 1014 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130724  |l MUB01  |h 1134 
CAT |a MICHALOVA  |b 02  |c 20130806  |l MUB01  |h 1058 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20140120  |l MUB01  |h 1508 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1922 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20140401  |l MUB01  |h 1455 
CAT |c 20140911  |l MUB01  |h 1611 
CAT |c 20140912  |l MUB01  |h 1105 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1218 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1450 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1411 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0355 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20170919  |l MUB01  |h 1218 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180817  |l MUB01  |h 1816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180817  |l MUB01  |h 1821 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190125  |l MUB01  |h 2319 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200305  |l MUB01  |h 0804 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200305  |l MUB01  |h 0807 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200626  |l MUB01  |h 0933 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200627  |l MUB01  |h 0946 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200627  |l MUB01  |h 1050 
CAT |c 20200805  |l MUB01  |h 1105 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1003 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1951 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1219 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240212  |l MUB01  |h 0911 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240213  |l MUB01  |h 2057 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-08-05 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-421  |5 3201075469  |8 20130806  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20130805 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-421  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP