Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku u žáků 1. stupně základní školy
Předkládaná disertační práce se zabývá strategiemi učení u žáků mladšího školního věku. Jejím cílem je popsat strategie učení využívané cílovou skupinou žáků a tím přispět k diskuzi o strategiích učení v České republice. Nemalá pozornost je věnována i roli učitele jako facilitátora strategií učení....
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2013
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/5582/pedf_d/ |
Shrnutí: | Předkládaná disertační práce se zabývá strategiemi učení u žáků mladšího školního věku. Jejím cílem je popsat strategie učení využívané cílovou skupinou žáků a tím přispět k diskuzi o strategiích učení v České republice. Nemalá pozornost je věnována i roli učitele jako facilitátora strategií učení. Na základě rozpracování teoretických východisek byly formulovány hypotézy,které tvoří jádro kvantitativní části výzkumu, kde byl základním výzkumným nástrojem dotazník pro žáky mladšího školního věku a jejich učitele. Dotazník byl administrován 202 žákům a 13 učitelům ve školách Jihomoravského kraje. Získaná data byla zpracována v elektronické databázi. V kvalitativní části jsou výsledky získané v kvantitativní části šetření upřesněny pomocí polostrukturovaných rozhovorů se žáky, kteří byli pro tuto část výzkumu vybráni na základě pečlivě formulovaných kritérií. Rozhovory byly transkribovány a analyzovány kódováním a kategorizací na základě předem stanovených kategorií. K významným závěrům p The presented dissertation deals with learning strategies amongst young learners. It aims to describe the learning strategies used in this target group of pupils and thus to contribute to the discussion about teaching strategies in the Czech Republic. Attention is also given to the role of the teacher as facilitator of learning strategies. The quantitative part of the research is based on hypotheses formulated on the basis of a thorough study of the body of research. The basic research tool for this part was a questionnaire for young learners and their teachers. The questionnaire was distributed to 202 pupils and 13 teachers in schools in the region of South Moravia. The gathered data were then processed in an electronic database. In the qualitative part, the results gathered in the quantitative part of the research are investigated more specifically by means of semi-structured interviews with pupils chosen for this part with carefully formulated criteria. The interviews were transcrib |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Světlana Hanušová |
Fyzický popis: | 264 l. |