Cvičení a praktické úlohy v geografickém vzdělávání
Diplomová práce je zaměřena na praktickou činnost žáků v geografickém gymnaziálním vzdělávání, a to formou cvičení. Nejprve je provedena analýza přístupů ke cvičením ze zeměpisu v bývalém Československu a poté v současnosti. Pro zjištění nynějšího stavu byla využita dotazníková sonda na vybraných 37...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2012
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/265139/prif_m/ |
Shrnutí: | Diplomová práce je zaměřena na praktickou činnost žáků v geografickém gymnaziálním vzdělávání, a to formou cvičení. Nejprve je provedena analýza přístupů ke cvičením ze zeměpisu v bývalém Československu a poté v současnosti. Pro zjištění nynějšího stavu byla využita dotazníková sonda na vybraných 37 gymnáziích v České republice. V další části této práce je předložen návrh cvičebnice ze zeměpisu. Témata ve cvičebnici byla volena podle vzdělávacího oboru Geografie v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. Každá ze tří tematických kapitol se skládá z dílčích částí, ve kterých jsou pro žáky připraveny otázky, náměty a odkazy pro další studium, zajímavosti a návrhy cvičení i s jejich možnými výstupy. K cvičebnici je přiložena i podpůrná část pro učitele, která obsahuje metodickou příručku, testy a výukové prezentace. Některá cvičení byla ověřena v maturitním semináři na Gymnáziu Jihlava, což posloužilo k jejich korekci. This thesis is focused on practical work of students in the geographic grammar education and it is organised as a practical seminar. Firstly there is an analysis of access to the geographical exercises in former Czechoslovakia and then in recent times. To analyse recent conditions a questionnaire probe was done at 37 selected gymnasiums in The Czech Republic. There is a project of a geographical exercisebook given in the next part of this thesis. The topics in this book were given according to the educational subject geography in Educational Grammar Framework. Each from the three thematic chapters consists of sub-sections with questions, themes, and links for next studies, matters of interest, and proposal of exercises with their possible results. There is also teachers book added with a methodological guide, tests, and educational presentations. Some exercises were tested in the maturity seminar at Gymnasium Jihlava, which helped to its correction. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vladimír Herber |
Fyzický popis: | 113 l., [5] l. příl. + 1 CD-ROM |