Nástroje aktérů správy školství ovlivňující rozsah sítě středních škol v České republice

Předmětem zkoumání disertační práce je vzdělávací politika na úrovni středního vzdělávání v České republice. Vzdělávací politika je analyzována na úrovni aktérů a použití jejich nástrojů při úpravě rozsahu sítě středních škol. Oblast vzdělávání prošla po roce 1989 zlomovým vývojem. Při realizaci ref...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Čížek, Hynek (Autor práce)
Další autoři: Skulová, Soňa, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2012
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/14464/esf_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Předmětem zkoumání disertační práce je vzdělávací politika na úrovni středního vzdělávání v České republice. Vzdělávací politika je analyzována na úrovni aktérů a použití jejich nástrojů při úpravě rozsahu sítě středních škol. Oblast vzdělávání prošla po roce 1989 zlomovým vývojem. Při realizaci reformy veřejné správy došlo v roce 2001 k převedení zřizovatelské působnosti středních škol z centrálních orgánů veřejné správy na kraje jako vyšší územní samosprávné celky. V současnosti se projevuje v oblasti středních škol demografický pokles počtu nastupujících žáků, jehož příčinou bude pokles celkového počtu žáků školy až o 30 %. Proces úpravy sítě středních škol nelze posuzovat odděleně od vzdělávacího systému jako celku, jehož je součástí. Je potřeba zohlednit vývoj celého systému vzdělávání včetně jeho nedostatků. V této souvislosti je nutné posuzovat opatření a nástroje aktérů při optimalizačních krocích na úrovni středního vzdělávání a spojit jejich účinky s nástroji, které řeší nedo
This thesis is focused on the education policy at the level of secondary education in the Czech Republic. The education policy was analysed at the key players´ level by describing the optimization instruments which led to the decrease in the number of secondary schools. After 1989, many essential changes have taken place in the education sector. Due to the public administration reform in 2001, the regions as the higher territorial self-governing units became the statutory autority of secondary schools instead of the central authorities of public administration. Currently, we can observe the demographical decline of new secondary - schools- students which will lead to reduction of the total number of students up to 30%. The process of changing network of secondary schools can not be considered separately from the educational system as a whole, which is a part. We must take into account the development of the entire educational system including its shortcomings. In this context, it i
Popis jednotky:Vedoucí práce: Soňa Skulová
Fyzický popis:194, [58] s.