Stížnosti pacientů na poskytovanou zdravotní péči

Pacient, nespokojený s poskytovanou zdravotní péčí, má několik možností, jak tuto situaci řešit. Vedle možnosti podat občanskoprávní žalobu nebo trestní oznámení, umožňuje zákon o veřejném zdravotním pojištění (zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souv...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Červená, Kateřina, 1984- (Autor práce)
Další autoři: Kadečka, Stanislav, 1975-2020 (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2011
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/108258/pravf_r/
Obálka
Popis
Shrnutí:Pacient, nespokojený s poskytovanou zdravotní péčí, má několik možností, jak tuto situaci řešit. Vedle možnosti podat občanskoprávní žalobu nebo trestní oznámení, umožňuje zákon o veřejném zdravotním pojištění (zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících předpisů) paciento vi podat také stížnost. Pacient se tak se svou stížností může obrátit se na příslušnou profesní komoru, na zdravotní pojišťovnu, může podat návrh na přezkoumání vedoucímu zdravotnického zařízení, případně jeho zřizovateli, může se obrátit také na orgán, který zdravotnické zařízení registroval. V praxi se v rámci procesu vyřizování stížností můžeme setkat s celou řadou problémů. Jedná se zejména o nepřiměřenou délku vyřizování stížností nebo o netransparentní prošetřování stížností, kdy pacientovi například nejsou sdělovány informace o tom, kdo stížnost prošetřoval, či kdo byl členem znalecké komise. Pacient se může potýkat také s nemožností dosáhnout nápravy či potrestání za případná pochybení. Jako nejvýznamnější problém se však jeví absolutní nedostatek snahy s pacientem o stížnosti komunikovat a problém aktivně řešit.
A patient who is not satisfied with the provided health care has several possibilities how to deal with this situation. Apart from filing a civil lawsuit or a crime notification, the public health insurance act (The Act No. 48/1997 Coll., on Public Health Insurance and on amendment to some related legislative acts, § 11 para. 2.) allows the patient to file a complaint. Therefore the patients may address their complaints to the respective professional chamber, to the health insurance company, or they may file a petition for review with the head of the medical facility, or its founder, or they may also contact the authority that registered the medical facility. The thesis presents an analysis of the legal regulations concerning the different above-mentioned complaint mechanisms, directed to the different bodies. All of these mechanisms are connected with a similar problem, which is a simplified, almost absenting regulation. If there is already some regulation, it is rather ambiguous and complicated. It is necessary to apply and combine a lot of legal acts at the same time, while these acts do not seem to be related at first sight.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Stanislav Kadečka
Fyzický popis:111 s.