Mediální výchova ve výuce učitelů českého jazyka a literatury
Rigorózní práce pojednává o realizaci mediální výchovy u učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol. V teoretické části rigorózní práce je z teoretického hlediska pojednáno o médiích, mediální komunikaci, mediální výchově a mediální gramotnosti. Empirická část rigorózní prá...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2011
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/68811/pedf_r/ |
Shrnutí: | Rigorózní práce pojednává o realizaci mediální výchovy u učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol. V teoretické části rigorózní práce je z teoretického hlediska pojednáno o médiích, mediální komunikaci, mediální výchově a mediální gramotnosti. Empirická část rigorózní práce představuje výzkumné šetření zaměřené na realizaci průřezového tématu Mediální výchova u učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město. Vedle hlavního cíle zaměřujícího se na realizaci tohoto průřezového tématu bylo parciálními cíli zjistit, jaká je forma realizace, přínosy, frekvence začlenění a participace učitelů na průřezovém tématu Mediální výchova na základních školách. Výzkumné šetření se dále zaměřilo rovněž na zjištění didaktických metod a vyučovacích forem u učitelů českého jazyka a literatury při výuce průřezového tématu Mediální výchova. The rigorous thesis deals with the realization of cross-section theme of Media Education of Czech language and literature teachers on the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. In the theoretical part there are defined media, media communication, media education and media literacy theories. The empirical part represents the research which is aimed at the realization of cross-section theme of Media Education of Czech language and literature teachers on the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. Apart from the main aim of the rigorous thesis, which focuses on the realization this cross-section theme, the partial aims are oriented to finding out the form of realizations, benefits, frequency of implementation and participation in a cross-section theme of Media Education in the upper elementary schools by teachers. The research is focused on the use of educational methods and teaching forms of teachers of Czech language and literature at instr |
---|---|
Fyzický popis: | 211 l. |