Pohybová aktivita, zdatnost a obezita u dětí mladšího školního věku

Disertační práce analyzuje problematiku pohybové aktivity a obezity u dětí mladšího školního věku. Je zaměřena na analýzu školní i mimoškolní pohybové aktivity dětí, tvorbu intervenčního programu a jeho vliv na pohybovou aktivitu a antropometrické ukazatele obezity dětí 3. tříd základních škol v Jih...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Hrnčiříková, Jitka (Autor práce)
Další autoři: Velichová, Helena (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2010
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/128223/lf_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce analyzuje problematiku pohybové aktivity a obezity u dětí mladšího školního věku. Je zaměřena na analýzu školní i mimoškolní pohybové aktivity dětí, tvorbu intervenčního programu a jeho vliv na pohybovou aktivitu a antropometrické ukazatele obezity dětí 3. tříd základních škol v Jihomoravském kraji. Výzkumného šetření se zúčastnilo 123 respondentů (dětí). Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření doplněné o antropometrické měření. Vliv intervenčního programu na pohybovou aktivitu dětí byl potvrzen průměrným zvýšením objemu jejich školní i mimoškolní pohybové aktivity. Statisticky významný rozdíl byl patrný pouze u aktivity školní. Vliv programu na antropometrické ukazatele byl patrný pouze u chlapců, u nichž byla prokázána korelace mezi školní pohybovou aktivitou a jejich BMI, což prokazuje pozitivní vliv zvýšení pohybové aktivity.
The dissertation analyses the issues of physical activity of and obesity in young school-age children. It concentrates on the analysis of classroom and extra-curricular physical activities of children, development of an intervention programme and its influence on the physical activity and anthropometric indicators of obesity in children attending third classes of primary schools in the South Moravian Region. Total 123 respondents (children) participated in the survey research. To collect data, questionnaires were used combined with anthropometric measurements. The increased classroom and extra-curricular physical activity confirmed the benefitial effects of the intervention programme on the physical activity of children. However, the difference was statistically significant in the classroom activity only. The effects of the intervention programme on the anthropometric indicators were noticed in boys only where correlation between the classroom physical activity and their BMI was proved ...
Popis jednotky:Vedoucí práce: Helena Velichová
Fyzický popis:125 l. + Dotazníky pro žáky