Projektové vyučování v matematice
Cílem této práce je nabídnout ucelený pohled na projektovou metodu jako jednu z možných alternativ výuky matematiky na středních školách a vytvořit návrh projektu v matematice, který by byl uskutečnitelný v reálném školním prostředí. V úvodu práce jsou popsána teoretická východiska projektové metody...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2011
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/326140/prif_b/ |
| Shrnutí: | Cílem této práce je nabídnout ucelený pohled na projektovou metodu jako jednu z možných alternativ výuky matematiky na středních školách a vytvořit návrh projektu v matematice, který by byl uskutečnitelný v reálném školním prostředí. V úvodu práce jsou popsána teoretická východiska projektové metody: její vznik, rozvoj, zásady a charakteristika. Následuje zamyšlení nad přednostmi a nedostatky projektové metody, nad jejím využitím v současném českém školství a ve středoškolské matematice. Dále je uveden příklad zajímavého projektu Finanční matematika v praxi a závěrečnou část práce tvoří návrh projektu Do nekonečna. The main goal of the thesis is to give an integrated insight into a project method as an alternative method of teaching mathematics at high school. Another goal is to produce draft of a project in mathematics, which can be realized in a real school environment. First chapter provides theoretical background of project method: its origin and progress, its fundamentals and its characteristics. After that follows a consideration positives and negatives of the method, use in contemporary czech educational system and in high school mathematics. The final part introduces an example of an interesting project Financial mathematics in practice and a concept of the project Without end. |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Eduard Fuchs |
| Fyzický popis: | 48 l. |