Vokální tvorba autorů brněnské Cameraty
Disertační práce Vokální tvorba autorů brněnské Cameraty se zabývá dvaceti vybranými kompozicemi skladatelů skupiny Camerata Brno, které tvoří vybraný vzorek jejich děl. Hlavním vodítkem je vokální složka, která je určující pro všechna analyzovaná díla. Cílem práce je typologizace vokální tvorby jed...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2011
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/68855/pedf_d/ |
Shrnutí: | Disertační práce Vokální tvorba autorů brněnské Cameraty se zabývá dvaceti vybranými kompozicemi skladatelů skupiny Camerata Brno, které tvoří vybraný vzorek jejich děl. Hlavním vodítkem je vokální složka, která je určující pro všechna analyzovaná díla. Cílem práce je typologizace vokální tvorby jednotlivých autorů, jejich následná komparace a také zařazení do vývojového kontextu. Vzhledem k rozdílnosti preference jednotlivých složek kompozicí se analýzy zabývají vždy složkou, která je pro dané dílo dominantní. Hlavním poznatkem byl určující vliv nové hudby na téměř všechny autory patřící do skupiny Camerata Brno. Inspirací pro jejich tvorbu byli také autoři druhé vídeňské školy či další skladatelé převážně 20. století, jejichž význam byl celoevropský. Nemůžeme opomenout ani vliv prostředí na JAMU a jejích pedagogů Ištvana, Piňose a Kohoutka, kteří mladším generacím zprostředkovávali cenné rady. Lze tedy říci, že inspirační vlivy byly velmi různorodé, ale jejich kontinuální spojitost j This dissertation named The vocal production of Camerata Brunnensis studies twenty chosen compositions by the composers from the Camerata Brno group. These compositions form a selected sample of their production. The main clue is the vocal part, which is determining for all the analysed pieces. The thesis aims at characterising the vocal production of the composers named above, followed by their comparison and placement into the development connections. Due to the different preferences of single parts in each composition, only the dominant part of each piece is being analysed. The determining influence of new music on almost all authors from the group Camerata Brno forms the main finding. Their compositions were also inspired by the authors from the second Vienna school as well as by other composers of the twentieth century with all-European significance. The influence of the atmosphere at JAMU and its pedagogues as Ištvan, Piňos and Kohoutek, who provided the young generation with va |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Michal Košut |
Fyzický popis: | 192 l. + 1 sv. příloh |