Interaktivní metody ve výuce matematiky

Je možné studentům výuku matematiky zpestřit, ulehčit a usnadnit její pochopení? Na tuto otázku odpovídá (do jisté míry) předložená disertační práce, která popisuje jednu perspektivní metodu vyučování - tzv. interaktivní výuku. Interaktivní výuka nabízí žákům zábavnější, méně stereotypní formu výuky...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kafková, Marika (Autor práce)
Další autoři: Fuchs, Eduard, 1942- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2010
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/183126/prif_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Je možné studentům výuku matematiky zpestřit, ulehčit a usnadnit její pochopení? Na tuto otázku odpovídá (do jisté míry) předložená disertační práce, která popisuje jednu perspektivní metodu vyučování - tzv. interaktivní výuku. Interaktivní výuka nabízí žákům zábavnější, méně stereotypní formu výuky, jejíž hlavní charakteristikou je aktivní zapojení studentů do celého procesu učení. Disertační práce je zaměřená na dvě možné formy interaktivní výuky, a to na výuku podporovanou e-learningem a výuku s využitím interaktivní tabule. Celá práce je rozdělena na čtyři základní části, přičemž pouze první je teoretická. Stručně charakterizuje dvě již zmíněné interaktivní formy výuky, které lze ve výuce matematiky uplatnit. Součástí jsou i zahraniční zkušenosti. V následujících dvou částech je ukázáno, jak je možné obě dvě formy ve výuce využít, zda opravdu znamenaly změnu ve výuce, jaké byly reakce studentů, u nichž se vyzkoušely, a jaké negativní či pozitivní ohlasy přinesly v realizovaných vý
Is it possible to make the teaching of Mathematics richer, easier and more understandable for the students? This question is answered (in a certain measure) in this doctoral thesis that describes a perspective method of teaching - so-called interactive teaching. The interactive teaching offers to the students more entertaining learning with less stereotypes. The main character of this method is an active engagement of the students in the whole learning process. The doctoral thesis is focused on 2 possible forms of interactive teaching - the teaching supported by e-learning and the teaching supported by an interactive whiteboard. The thesis is divided into 4 basic parts, whereas only the first one treats the theory. In this first part we characterize the two already mentioned interactive forms that can be used in the Mathematics. We added experience from abroad as well. In the following two parts we show how to employ these two forms, whether the new forms have really brought changes t
Popis jednotky:Vedoucí práce: Eduard Fuchs
Fyzický popis:255 s. : il. + 1 CD-ROM