Interkulturní komunikativní kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Práce se zabývá problematikou výuky reálií a rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence (IKK) v rámci výuky anglického jazyka (AJ) na 2. stupni ZŠ. Její jádro tvoří rozpracování teoreticko-metodologických východisek pro zkoumání výuky reálií a IKK ve výuce cizího jazyka a navržení výzkumných n...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2011
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/79615/pedf_d/ |
Shrnutí: | Práce se zabývá problematikou výuky reálií a rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence (IKK) v rámci výuky anglického jazyka (AJ) na 2. stupni ZŠ. Její jádro tvoří rozpracování teoreticko-metodologických východisek pro zkoumání výuky reálií a IKK ve výuce cizího jazyka a navržení výzkumných nástrojů pro její analýzu. V práci je představen navržený Model interkulturní komunikativní kompetence ve výuce cizího jazyka (Model IKK), ze kterého vychází navržený kategoriální systém pro analýzu výuky reálií a IKK, i kategoriální systém upravený pro analýzu učitelova pojetí cílů výuky reálií a IKK. Tyto nástroje jsou následně použity ve dvou výzkumných šetřeních. První z nich představuje výzkum realizovaného kurikula v oblasti výuky reálií a IKK ve výuce AJ v 7. a 8. ročnících na 2. stupni ZŠ ve třech krajích (Jihomoravský, Olomoucký a Zlínský). Toto výzkumné šetření je založeno na analýze videozáznamu a je dílčím výstupem projektu CPV videostudie anglického jazyka. Druhé výzkumné šet The study deals with the topic of teaching culture and intercultural communicative competence (ICC) in Czech lower-secondary English classes. The core of the study is formed by the development of theoretical and methodological foundations for analyzing teaching culture and ICC in foreign language teaching (FLT) and the design of research instruments for the analysis itself. The study introduces the Model of Intercultural Communicative Competence in FLT (ICC Model) that forms the foundation for the development of a system of categories designed for analyzing teaching culture and ICC and a system of categories adjusted for the analysis of teachers' beliefs about the goals of teaching culture and ICC. These instruments are consequently used in two investigations. The first of them represents an analysis of the realised curriculum in the area of teaching culture and ICC in the 7th and 8th grades of Czech lower-secondary English classes in three regions (Jihomoravský, Olomoucký and Zlínský) |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Světlana Hanušová |
Fyzický popis: | 267 s. |