Kognitivní a nonkognitivní komponenty procesu autoregulace učení žáků

Disertační práce se zabývá problematikou autoregulace učení žáků jako východiska pro rozvoj celoživotního učení. Podává přehled současných modelů autoregulace učení a objasňuje teoretické přístupy, ze kterých tyto modely vycházejí. Vysvětluje spojitost kognitivních a nonkognitivních složek procesu a...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Hrbáčková, Karla (Autor práce)
Další autoři: Švec, Vlastimil, 1947- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2010
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/120808/pedf_d/
Obálka
LEADER 07815ctm a22014057a 4500
001 MUB01000655947
003 CZ BrMU
005 20221115110255.0
008 101010s2010 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2019-09-10 
035 |a (ISMU-VSKP)79641 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
072 7 |a 159.92  |x Vývojová psychologie. Individuální psychologie  |2 Konspekt  |9 17 
080 |a 159.953.5:159.923.5  |2 MRF 
080 |a 159.95:165.194  |2 MRF 
080 |a 159.947.5  |2 MRF 
080 |a 37.011.3-052  |2 MRF 
080 |a 159.92  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Hrbáčková, Karla  |7 mzk2007394953  |% UČO 120808  |4 dis 
242 1 0 |a Cognitive and noncognitive components of pupil's self-regulated learning process  |y eng 
245 1 0 |a Kognitivní a nonkognitivní komponenty procesu autoregulace učení žáků  |h [rukopis] /  |c Karla Hrbáčková 
260 |c 2010 
300 |a 335 l. 
500 |a Vedoucí práce: Vlastimil Švec 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2010 
520 2 |a Disertační práce se zabývá problematikou autoregulace učení žáků jako východiska pro rozvoj celoživotního učení. Podává přehled současných modelů autoregulace učení a objasňuje teoretické přístupy, ze kterých tyto modely vycházejí. Vysvětluje spojitost kognitivních a nonkognitivních složek procesu autoregulace učení, stejně jako vnitřních a vnějších faktorů, které hrají důležitou roli při rozvoji autoregulace učení. Zmiňuje vybrané programy rozvoje autoregulace učení žáků a možnosti měření její úrovně. Na základě vymezení teoretických východisek zkoumané problematiky předkládá empirický výzkum autoregulace učení žáků mladšího školního věku. Zjišťuje úroveň jednotlivých komponent autoregulace učení těchto žáků a analyzuje rozdíly v jejich úrovni podle pohlaví, věku, školní úspěšnosti a výkonu při řešení slovních úloh v matematice. Objasňuje, která z autoregulačních strategií je významným prediktorem motivace žáka a ověřuje vliv metakognitivně orientované výuky na rozvoj čtenářských dove  |% cze 
520 2 9 |a The present dissertation thesis deals with problems of pupils´ self-regulated learning process as a ground for life-long learning process development. It outlines the current models of self-regulated learning processes and explains theoretical approaches on which these models are based. The dissertation explains relations between cognitive and noncognitive components of self-regulated learning, and between internal and external factors, which play an important role in self-regulated learning process development. It provides selected programmes of self-regulated learning process development and possibilities of its degree measurement. Based on the definition of theoretical grounds of the problems solved, the dissertation presents empirical research of self-regulated learning of elementary school children. It specifies the degree of individual components of self-regulated learning process of such pupils and analyzes differences in their level based on sex, age, school results and perform  |9 eng 
650 0 7 |a autoregulace učení  |7 ph810649  |2 czenas 
650 0 7 |a motivace  |7 ph115358  |2 czenas 
650 0 7 |a žáci  |7 ph128055  |2 czenas 
650 0 9 |a learners  |2 eczenas 
650 0 9 |a motivation (psychology)  |2 eczenas 
650 0 9 |a self-regulated learning  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Pedagogika  |b Pedagogika  |c PdF D-PD PEDA (PEDA)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Švec, Vlastimil,  |d 1947-  |7 jk01131882  |% UČO 190  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra pedagogiky  |7 kn20010709040  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/120808/pedf_d/ 
CAT |c 20101010  |l MUB01  |h 0454 
CAT |a SRAMKOVA  |b 02  |c 20101015  |l MUB01  |h 0745 
CAT |a JANASOVA  |b 02  |c 20101111  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a JANASOVA  |b 02  |c 20101201  |l MUB01  |h 0916 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1920 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2330 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20111027  |l MUB01  |h 1202 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0142 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 2014 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130304  |l MUB01  |h 1135 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130418  |l MUB01  |h 0839 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1610 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1614 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1626 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130730  |l MUB01  |h 1357 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130814  |l MUB01  |h 1452 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1907 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1427 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1433 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1439 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0815 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0924 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0926 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0819 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0829 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0832 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0836 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0843 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0906 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0911 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 1035 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0740 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0851 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0900 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1131 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1446 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1407 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0128 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20180323  |l MUB01  |h 1241 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1646 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1649 
CAT |a JIRASKOVAX  |b 02  |c 20181120  |l MUB01  |h 2201 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0044 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0052 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0057 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0136 
CAT |c 20190910  |l MUB01  |h 1245 
CAT |a JANA  |b 02  |c 20200319  |l MUB01  |h 1225 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2222 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2259 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200916  |l MUB01  |h 0041 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0949 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1938 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1200 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0738 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0743 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0749 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2312 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2320 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20221113  |l MUB01  |h 1546 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20221115  |l MUB01  |h 1102 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230206  |l MUB01  |h 2333 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230207  |l MUB01  |h 0026 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0148 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0154 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2156 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2159 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 1010 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2019-09-10 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-336  |5 3201066409  |8 20101015  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20101015 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-336  |e unavailable  |t Není k dispozici  |f 1  |g 1  |h N  |i 0  |j KDEP