Kognitivní a nonkognitivní komponenty procesu autoregulace učení žáků
Disertační práce se zabývá problematikou autoregulace učení žáků jako východiska pro rozvoj celoživotního učení. Podává přehled současných modelů autoregulace učení a objasňuje teoretické přístupy, ze kterých tyto modely vycházejí. Vysvětluje spojitost kognitivních a nonkognitivních složek procesu a...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2010
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/120808/pedf_d/ |
LEADER | 07815ctm a22014057a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01000655947 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20221115110255.0 | ||
008 | 101010s2010 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2019-09-10 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)79641 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD003 | ||
072 | 7 | |a 159.92 |x Vývojová psychologie. Individuální psychologie |2 Konspekt |9 17 | |
080 | |a 159.953.5:159.923.5 |2 MRF | ||
080 | |a 159.95:165.194 |2 MRF | ||
080 | |a 159.947.5 |2 MRF | ||
080 | |a 37.011.3-052 |2 MRF | ||
080 | |a 159.92 |2 MRF | ||
080 | |a (043.3) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Hrbáčková, Karla |7 mzk2007394953 |% UČO 120808 |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Cognitive and noncognitive components of pupil's self-regulated learning process |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Kognitivní a nonkognitivní komponenty procesu autoregulace učení žáků |h [rukopis] / |c Karla Hrbáčková |
260 | |c 2010 | ||
300 | |a 335 l. | ||
500 | |a Vedoucí práce: Vlastimil Švec | ||
502 | |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2010 | ||
520 | 2 | |a Disertační práce se zabývá problematikou autoregulace učení žáků jako východiska pro rozvoj celoživotního učení. Podává přehled současných modelů autoregulace učení a objasňuje teoretické přístupy, ze kterých tyto modely vycházejí. Vysvětluje spojitost kognitivních a nonkognitivních složek procesu autoregulace učení, stejně jako vnitřních a vnějších faktorů, které hrají důležitou roli při rozvoji autoregulace učení. Zmiňuje vybrané programy rozvoje autoregulace učení žáků a možnosti měření její úrovně. Na základě vymezení teoretických východisek zkoumané problematiky předkládá empirický výzkum autoregulace učení žáků mladšího školního věku. Zjišťuje úroveň jednotlivých komponent autoregulace učení těchto žáků a analyzuje rozdíly v jejich úrovni podle pohlaví, věku, školní úspěšnosti a výkonu při řešení slovních úloh v matematice. Objasňuje, která z autoregulačních strategií je významným prediktorem motivace žáka a ověřuje vliv metakognitivně orientované výuky na rozvoj čtenářských dove |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a The present dissertation thesis deals with problems of pupils´ self-regulated learning process as a ground for life-long learning process development. It outlines the current models of self-regulated learning processes and explains theoretical approaches on which these models are based. The dissertation explains relations between cognitive and noncognitive components of self-regulated learning, and between internal and external factors, which play an important role in self-regulated learning process development. It provides selected programmes of self-regulated learning process development and possibilities of its degree measurement. Based on the definition of theoretical grounds of the problems solved, the dissertation presents empirical research of self-regulated learning of elementary school children. It specifies the degree of individual components of self-regulated learning process of such pupils and analyzes differences in their level based on sex, age, school results and perform |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a autoregulace učení |7 ph810649 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a motivace |7 ph115358 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a žáci |7 ph128055 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a learners |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a motivation (psychology) |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a self-regulated learning |2 eczenas |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
655 | 9 | |a dissertations |2 eczenas | |
658 | |a Pedagogika |b Pedagogika |c PdF D-PD PEDA (PEDA) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Švec, Vlastimil, |d 1947- |7 jk01131882 |% UČO 190 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Katedra pedagogiky |7 kn20010709040 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/120808/pedf_d/ |
CAT | |c 20101010 |l MUB01 |h 0454 | ||
CAT | |a SRAMKOVA |b 02 |c 20101015 |l MUB01 |h 0745 | ||
CAT | |a JANASOVA |b 02 |c 20101111 |l MUB01 |h 0752 | ||
CAT | |a JANASOVA |b 02 |c 20101201 |l MUB01 |h 0916 | ||
CAT | |c 20110627 |l MUB01 |h 1920 | ||
CAT | |c 20110627 |l MUB01 |h 2330 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20111027 |l MUB01 |h 1202 | ||
CAT | |a batch |b 00 |c 20120324 |l MUB01 |h 0142 | ||
CAT | |c 20120610 |l MUB01 |h 2014 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20130304 |l MUB01 |h 1135 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130418 |l MUB01 |h 0839 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130521 |l MUB01 |h 1610 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130521 |l MUB01 |h 1614 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130521 |l MUB01 |h 1626 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130730 |l MUB01 |h 1357 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130814 |l MUB01 |h 1452 | ||
CAT | |c 20140127 |l MUB01 |h 1907 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140408 |l MUB01 |h 1427 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140408 |l MUB01 |h 1433 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140408 |l MUB01 |h 1439 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0815 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0818 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0825 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0830 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140605 |l MUB01 |h 0924 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140605 |l MUB01 |h 0926 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140605 |l MUB01 |h 0929 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0819 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0829 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0832 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0836 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0843 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0850 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0906 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0911 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 1035 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141008 |l MUB01 |h 0740 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141008 |l MUB01 |h 0752 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141008 |l MUB01 |h 0851 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141008 |l MUB01 |h 0900 | ||
CAT | |c 20150703 |l MUB01 |h 1131 | ||
CAT | |c 20150901 |l MUB01 |h 1446 | ||
CAT | |c 20150921 |l MUB01 |h 1407 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20151226 |l MUB01 |h 0128 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20180323 |l MUB01 |h 1241 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180822 |l MUB01 |h 1646 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180822 |l MUB01 |h 1649 | ||
CAT | |a JIRASKOVAX |b 02 |c 20181120 |l MUB01 |h 2201 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0044 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0052 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0057 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0136 | ||
CAT | |c 20190910 |l MUB01 |h 1245 | ||
CAT | |a JANA |b 02 |c 20200319 |l MUB01 |h 1225 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200915 |l MUB01 |h 2222 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200915 |l MUB01 |h 2259 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200916 |l MUB01 |h 0041 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 0949 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1938 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1200 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0738 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0743 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0749 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0755 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20211024 |l MUB01 |h 2312 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20211024 |l MUB01 |h 2320 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20221113 |l MUB01 |h 1546 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20221115 |l MUB01 |h 1102 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230206 |l MUB01 |h 2333 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230207 |l MUB01 |h 0026 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230622 |l MUB01 |h 0148 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230622 |l MUB01 |h 0154 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240611 |l MUB01 |h 2156 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240611 |l MUB01 |h 2159 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240626 |l MUB01 |h 0929 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240626 |l MUB01 |h 1010 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2019-09-10 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PEDF |a Pedagogická fakulta |2 KDEP |b ÚK - depozitář |3 VP-336 |5 3201066409 |8 20101015 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20101015 |
AVA | |a PED50 |b PEDF |c ÚK - depozitář |d VP-336 |e unavailable |t Není k dispozici |f 1 |g 1 |h N |i 0 |j KDEP |