Slazené nápoje v pitném režimu školních dětí
V posledních letech výrazně stoupá konzumace slazených nápojů u dětí i dospělých. Slazené nápoje představují především zdroj energie ve formě jednoduchých sacharidů, které mají negativní vliv na zdraví. U dětí způsobují především návyk na sladkou chuť, a tím přispívají k rozvoji nadváhy a obezity. D...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2010
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/21474/lf_b/ |
Shrnutí: | V posledních letech výrazně stoupá konzumace slazených nápojů u dětí i dospělých. Slazené nápoje představují především zdroj energie ve formě jednoduchých sacharidů, které mají negativní vliv na zdraví. U dětí způsobují především návyk na sladkou chuť, a tím přispívají k rozvoji nadváhy a obezity. Dále mohou negativně ovlivňovat stav zubní skloviny a kostí. Tato práce se zaměřuje na konzumaci slazených nápojů u dětí. Autorka prezentuje výsledky vlastního šetření o denním příjmu tekutin u žáků základní školy se zaměřením na slazené nápoje. Práce se zabývá množstvím přijímaných nápojů, jejich rozložením v jednotlivých částech dne a především jejich složením. Předmětem zájmu je také preference nápojů a dostupnost tekutin ve škole a v průběhu vyučování. Intake of sweetened beverages has recently increased dramatically with both children and adults. Sweetened drinks are source of energy especially in the form of monosaccharides which have a negative influence on health. The sweet taste is addictive and thus a serious factor is overweight and obesity development. The monosaccharides (or sugars) are also dangerous for the tooth enamel and bones. This work focuses on the children's consumption of sweet drinks. It presents the results of the author's research conducted among elementary school children concerning their daily liquid intake with a view to sweetened beverages. The work is concerned with the amount of drinks, their intake during the day and their contents in particular. Preference for drinks, and their availability in schools and during the teaching time was subject of the research as well. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jitka Pokorná |
Fyzický popis: | 63 l. |