Symbolika čísla v průběhu času a kultur

V pozadí vývoje lidstva stál vždy určitý druh starobylé moudrosti. Svět byl v dávných dobách chápán jako projev numerických sil. Tehdejší národy vyvinuly systém, který číselně charakterizoval okolní svět i vesmír. Na základě numerického systému došli lidé k názoru, že svět stvořila nějaká vyšší, ovš...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Freiberg, Miloš (Autor práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2009.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/105461/pedf_r/
Obálka
LEADER 05018ctm a22007697a 4500
001 MUB01000623088
003 CZ BrMU
005 20100421141040.0
008 100415s2009 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2019-05-22 
035 |a (ISMU-VSKP)180391 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
072 7 |a 511  |x Teorie čísel  |2 Konspekt  |9 13 
080 |a 511:165.212  |2 MRF 
080 |a 511.11  |2 MRF 
080 |a 2-587  |2 MRF 
080 |a 006.95  |2 MRF 
080 |a 72.033.5  |2 MRF 
080 |a 511  |2 MRF 
100 1 |a Freiberg, Miloš  |% UČO 105461  |4 dis 
242 1 4 |a The Symbolism of a Number during the Time and Cultures  |y eng 
245 1 0 |a Symbolika čísla v průběhu času a kultur  |h [rukopis] /  |c Miloš Freiberg. 
260 |c 2009. 
300 |a 191 l. 
502 |a Rigorózní práce (PhDr.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. 
520 2 |a V pozadí vývoje lidstva stál vždy určitý druh starobylé moudrosti. Svět byl v dávných dobách chápán jako projev numerických sil. Tehdejší národy vyvinuly systém, který číselně charakterizoval okolní svět i vesmír. Na základě numerického systému došli lidé k názoru, že svět stvořila nějaká vyšší, ovšem poznatelná inteligence. Jistý prehistorický národ vyvinul číselnou nauku. A právě čísla se stala zprostředkovatelem prehistorického kulturního základu, který se v průběhu tisíciletí téměř nezměnil. Mezi vírou a vědou potvrzenými skutečnostmi se nachází oblast, která poskytuje prostor pro nové objevy i velké nejistoty. Je to jedinečná sféra lidské působnosti, ve které můžeme objevit něco originálního - něco, co dosud zůstávalo skryté a co je propojeno s vesmírnými principy světa a stvoření. Na druhou stranu se nám z pozdější doby zachovalo množství numerických systémů, které využívají fyzikálních zákonů a jsou výrazem přesnosti v tvaru a čísle. Tyto principy se projevují v archite.  |% cze 
520 2 9 |a A certain kind of ancient wisdom has always stud in the background of mankind development. The world was in the old days understood as result of numerical influences. Then nations of the time developed a system which characterize in figures surrounding world and space. The people come on the basis of numerical system to the opinion the world was created by a higher but recognizable intelligence. A certain prehistoric nation developed doctrine. And diverter just figs witch became a mediator of prehistoric cultural basis witch hasn’t nearly changed during the millennium. There is an area between faith and science acknowledges facts witch provides the possibilities for new discoveries and great uncertainties. It is a unique sphere of human activity in witch we can find something original - something what still hidden and what is connected with space principal of world and origin. On the other we can find a lot of numerical system from leather era witch use physical lose and are an e.  |9 eng 
650 0 7 |a číselná symbolika  |7 ph165767  |2 czenas 
650 0 7 |a čísla  |7 ph202644  |2 czenas 
650 0 7 |a gotická architektura  |7 ph120583  |2 czenas 
650 0 7 |a kalendáře  |7 ph121395  |2 czenas 
650 0 7 |a mystika  |7 ph123078  |2 czenas 
650 0 9 |a calendars  |2 eczenas 
650 0 9 |a gothic architecture  |2 eczenas 
650 0 9 |a mysticism  |2 eczenas 
650 0 9 |a numbers  |2 eczenas 
650 0 9 |a symbolism of numbers  |2 eczenas 
655 7 |a rigorózní práce  |7 fd132407  |2 czenas 
658 |a Učitelství pro základní školy  |b Učitelství občanské výchovy pro základní školy  |c PdF Rig-ZS OV (OV)  |2 CZ-BrMU 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra občanské výchovy  |7 kn20030610011  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/105461/pedf_r/ 
CAT |c 20100415  |l MUB01  |h 1158 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20100421  |l MUB01  |h 1410 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 1015 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1234 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100929  |l MUB01  |h 0337 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1918 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2327 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0137 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 2004 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130304  |l MUB01  |h 1042 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130515  |l MUB01  |h 1649 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1904 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1123 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1445 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1406 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0059 
CAT |a CERVINKOVX  |b 02  |c 20180521  |l MUB01  |h 2051 
CAT |c 20190522  |l MUB01  |h 1123 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0946 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1935 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1156 
CAT |c 20240209  |l MUB01  |h 1157 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2019-05-22 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-311  |5 3201063727  |8 20100402  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20100402 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-311  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP