Symbolika čísla v průběhu času a kultur
V pozadí vývoje lidstva stál vždy určitý druh starobylé moudrosti. Svět byl v dávných dobách chápán jako projev numerických sil. Tehdejší národy vyvinuly systém, který číselně charakterizoval okolní svět i vesmír. Na základě numerického systému došli lidé k názoru, že svět stvořila nějaká vyšší, ovš...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2009.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/105461/pedf_r/ |
LEADER | 05018ctm a22007697a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01000623088 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20100421141040.0 | ||
008 | 100415s2009 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2019-05-22 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)180391 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD003 | ||
072 | 7 | |a 511 |x Teorie čísel |2 Konspekt |9 13 | |
080 | |a 511:165.212 |2 MRF | ||
080 | |a 511.11 |2 MRF | ||
080 | |a 2-587 |2 MRF | ||
080 | |a 006.95 |2 MRF | ||
080 | |a 72.033.5 |2 MRF | ||
080 | |a 511 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Freiberg, Miloš |% UČO 105461 |4 dis | |
242 | 1 | 4 | |a The Symbolism of a Number during the Time and Cultures |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Symbolika čísla v průběhu času a kultur |h [rukopis] / |c Miloš Freiberg. |
260 | |c 2009. | ||
300 | |a 191 l. | ||
502 | |a Rigorózní práce (PhDr.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. | ||
520 | 2 | |a V pozadí vývoje lidstva stál vždy určitý druh starobylé moudrosti. Svět byl v dávných dobách chápán jako projev numerických sil. Tehdejší národy vyvinuly systém, který číselně charakterizoval okolní svět i vesmír. Na základě numerického systému došli lidé k názoru, že svět stvořila nějaká vyšší, ovšem poznatelná inteligence. Jistý prehistorický národ vyvinul číselnou nauku. A právě čísla se stala zprostředkovatelem prehistorického kulturního základu, který se v průběhu tisíciletí téměř nezměnil. Mezi vírou a vědou potvrzenými skutečnostmi se nachází oblast, která poskytuje prostor pro nové objevy i velké nejistoty. Je to jedinečná sféra lidské působnosti, ve které můžeme objevit něco originálního - něco, co dosud zůstávalo skryté a co je propojeno s vesmírnými principy světa a stvoření. Na druhou stranu se nám z pozdější doby zachovalo množství numerických systémů, které využívají fyzikálních zákonů a jsou výrazem přesnosti v tvaru a čísle. Tyto principy se projevují v archite. |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a A certain kind of ancient wisdom has always stud in the background of mankind development. The world was in the old days understood as result of numerical influences. Then nations of the time developed a system which characterize in figures surrounding world and space. The people come on the basis of numerical system to the opinion the world was created by a higher but recognizable intelligence. A certain prehistoric nation developed doctrine. And diverter just figs witch became a mediator of prehistoric cultural basis witch hasn’t nearly changed during the millennium. There is an area between faith and science acknowledges facts witch provides the possibilities for new discoveries and great uncertainties. It is a unique sphere of human activity in witch we can find something original - something what still hidden and what is connected with space principal of world and origin. On the other we can find a lot of numerical system from leather era witch use physical lose and are an e. |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a číselná symbolika |7 ph165767 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a čísla |7 ph202644 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a gotická architektura |7 ph120583 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a kalendáře |7 ph121395 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a mystika |7 ph123078 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a calendars |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a gothic architecture |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a mysticism |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a numbers |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a symbolism of numbers |2 eczenas |
655 | 7 | |a rigorózní práce |7 fd132407 |2 czenas | |
658 | |a Učitelství pro základní školy |b Učitelství občanské výchovy pro základní školy |c PdF Rig-ZS OV (OV) |2 CZ-BrMU | ||
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Katedra občanské výchovy |7 kn20030610011 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/105461/pedf_r/ |
CAT | |c 20100415 |l MUB01 |h 1158 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20100421 |l MUB01 |h 1410 | ||
CAT | |c 20100428 |l MUB01 |h 1015 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20100501 |l MUB01 |h 1234 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20100929 |l MUB01 |h 0337 | ||
CAT | |c 20110627 |l MUB01 |h 1918 | ||
CAT | |c 20110627 |l MUB01 |h 2327 | ||
CAT | |a batch |b 00 |c 20120324 |l MUB01 |h 0137 | ||
CAT | |c 20120610 |l MUB01 |h 2004 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20130304 |l MUB01 |h 1042 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130515 |l MUB01 |h 1649 | ||
CAT | |c 20140127 |l MUB01 |h 1904 | ||
CAT | |c 20150703 |l MUB01 |h 1123 | ||
CAT | |c 20150901 |l MUB01 |h 1445 | ||
CAT | |c 20150921 |l MUB01 |h 1406 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20151226 |l MUB01 |h 0059 | ||
CAT | |a CERVINKOVX |b 02 |c 20180521 |l MUB01 |h 2051 | ||
CAT | |c 20190522 |l MUB01 |h 1123 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 0946 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1935 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1156 | ||
CAT | |c 20240209 |l MUB01 |h 1157 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2019-05-22 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PEDF |a Pedagogická fakulta |2 KDEP |b ÚK - depozitář |3 VP-311 |5 3201063727 |8 20100402 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20100402 |
AVA | |a PED50 |b PEDF |c ÚK - depozitář |d VP-311 |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j KDEP |