Vizuální komunikace a vizuální gramotnost mimo oblast výtvarné výchovy obrazy v každodenním životě, jejich vizuální jazyk a jak s nimi komunikujeme /
Tématem této práce jsou obrazy, s nimiž komunikujeme v běžném denním životě. Podle svých specifických funkcí jsou rozděleny na obrazy informační grafiky, vědecké obrazy a mediální obrazy. Práce se zabývá jejich specifickým vizuálním jazykem a interpretací divákem, věnuje se otázkám vizuální gramotno...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2009.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/94001/pedf_r/ |
LEADER | 04272ctm a22007937a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01000622563 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20100422122510.0 | ||
008 | 100411s2009 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2019-05-22 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)181091 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD003 | ||
072 | 7 | |a 316.7 |x Sociologie kultury. Kulturní život |2 Konspekt |9 1 | |
080 | |a 316.77:159.931 |2 MRF | ||
080 | |a 159.931 |2 MRF | ||
080 | |a 003.628 |2 MRF | ||
080 | |a 316.774 |2 MRF | ||
080 | |a 316.728 |2 MRF | ||
080 | |a (043.2) |2 MRF | ||
080 | |a 316.7 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Beránková, Růžena |% UČO 94001 |* [absolvent PdF MU] |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Visual Communication and Visual Literacy Outside Art Education |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Vizuální komunikace a vizuální gramotnost mimo oblast výtvarné výchovy |h [rukopis] : |b obrazy v každodenním životě, jejich vizuální jazyk a jak s nimi komunikujeme / |c Růžena Beránková. |
260 | |c 2009. | ||
300 | |a 131 l. : |b il. | ||
502 | |a Rigorózní práce (PhDr.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2010. | ||
520 | 2 | |a Tématem této práce jsou obrazy, s nimiž komunikujeme v běžném denním životě. Podle svých specifických funkcí jsou rozděleny na obrazy informační grafiky, vědecké obrazy a mediální obrazy. Práce se zabývá jejich specifickým vizuálním jazykem a interpretací divákem, věnuje se otázkám vizuální gramotnosti. Spojuje téma interpretace obrazů s mediální výchovou, jenž se zavádí do výuky základních a středních škol. Výzkum byl zaměřen na čtení piktogramů a reklamních obrazů. Práce je začleněna do teorie, jak ji představují současná vizuální studia. |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a This thesis is concerned with images in our everyday life. It puts them into three categories according to their functions: images of information design, scientific images and medial images. It deals with definite visual language of each group. Research has been done on interpretation of pictograms and medial images. The thesis also gives brief theoretic introduction into visual studies and visual literacy and connects the topic to medial education. |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a každodenní život |7 ph121555 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a média |7 ph115395 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a piktogramy |7 ph115726 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a vizualizace (psychologie) |7 ph394376 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a vizuální komunikace |7 ph116581 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a vizuální vnímání |7 ph116789 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a everyday life |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a media |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a pictograms |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a visual communication |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a visualization (psychology) |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a visual perception |2 eczenas |
655 | 7 | |a rigorózní práce |7 fd132407 |2 czenas | |
658 | |a Učitelství pro střední školy |b Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy |c PdF Rig-SS VV (VV) |2 CZ-BrMU | ||
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Pedagogická fakulta |7 kn20010709279 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/94001/pedf_r/ |
CAT | |c 20100411 |l MUB01 |h 0450 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20100422 |l MUB01 |h 1225 | ||
CAT | |c 20100428 |l MUB01 |h 1015 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20100501 |l MUB01 |h 1234 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20100929 |l MUB01 |h 0337 | ||
CAT | |c 20110627 |l MUB01 |h 1918 | ||
CAT | |c 20110627 |l MUB01 |h 2327 | ||
CAT | |a batch |b 00 |c 20120324 |l MUB01 |h 0137 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20120605 |l MUB01 |h 1034 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20120605 |l MUB01 |h 1043 | ||
CAT | |c 20120610 |l MUB01 |h 2004 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20130304 |l MUB01 |h 1040 | ||
CAT | |c 20140127 |l MUB01 |h 1904 | ||
CAT | |c 20150703 |l MUB01 |h 1122 | ||
CAT | |c 20150901 |l MUB01 |h 1445 | ||
CAT | |c 20150921 |l MUB01 |h 1406 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20151226 |l MUB01 |h 0059 | ||
CAT | |c 20190522 |l MUB01 |h 1122 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 0946 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1935 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1156 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2019-05-22 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PEDF |a Pedagogická fakulta |2 KDEP |b ÚK - depozitář |3 VP-319 |5 3201064300 |8 20100402 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20100402 |
AVA | |a PED50 |b PEDF |c ÚK - depozitář |d VP-319 |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j KDEP |