Vybrané aspekty strukturální transformace českého lokálního a regionálního tisku po roce 1989

Disertace se zaměřuje na změny v subsystému českého lokálního a regionálního tisku po roce 1989. Subsystém lokálního a regionálního tisku je v diskurzu mediálních studií spíše opomíjený, ačkoliv právě na jeho úrovni dochází k silné identifikaci čtenářů s danými médii a v průběhu transformace lokální...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Waschková Císařová, Lenka, 1978- (Autor práce)
Další autoři: Volek, Jaromír, 1962- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2010
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/52932/fss_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertace se zaměřuje na změny v subsystému českého lokálního a regionálního tisku po roce 1989. Subsystém lokálního a regionálního tisku je v diskurzu mediálních studií spíše opomíjený, ačkoliv právě na jeho úrovni dochází k silné identifikaci čtenářů s danými médii a v průběhu transformace lokálního a regionálního tisku došlo k zásadním změnám, které otevírají nové teoretické i empirické otázky. Vycházíme z teoreticky popsaných aspektů strukturální transformace, především v rámci politicko-ekonomických proměn a aplikujeme je na případ českého lokálního a regionálního tisku. Pro naši práci jsme vybrali jako relevantní činitele procesu strukturální transformace: (de)regulaci, privatizaci, koncentraci vlastnictví na systémové úrovni; centralizaci, racionalizaci a (de)lokalizaci na úrovni mediální organizace. Zaměřujeme se především na hledání odpovědi na otázku, zda v rámci strukturální transformace dochází u lokálního a regionálního tisku k rozmělňování jeho lokálních charakteristik. A.
This dissertation deals with changes in the Czech subsystem of local and regional press after 1989. The dissertation argues that this is a significant albeit neglected segment of the Czech media market, particularly as it enables strong identifications at the local/regional level. The dissertation aims at mapping structural changes that characterize this segment of the media market post-1989. It analyzes political and economic factors that played a role in the transformation and identifies commercialization as a major influence. At the macro level the analysis of commercialization and its consequences takes into account the constituting elements of (de)regulation, privatization and concentration while at the micro level it concentrates on rationalization, centralization and (de)localization. The analysis is conducted at two levels those of the media system and the media organization. It uses a case study approach for an in-depth analysis of the case of the Vltava-Labe-Press (VLP) pub.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jaromír Volek.
Fyzický popis:243 l. : příl. + 2 DVD