Výchova k reprodukčnímu zdraví /

Předkládaná teoreticko-praktická práce se zabývá problematikou výchovy k reprodukčnímu zdraví na víceletém gymnáziu M. Lecha v Brně. Cílem bylo provést sondu do prostředí zmíněného gymnázia a zjistit, jak probíhá výchova k reprodukčnímu zdraví, z pohledu učitelů i studentů, prozkoumat a ohodnotit pu...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Švarcová, Martina (Autor práce)
Další autoři: Wilhelmová, Radka, 1966- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2009
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/67685/lf_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Předkládaná teoreticko-praktická práce se zabývá problematikou výchovy k reprodukčnímu zdraví na víceletém gymnáziu M. Lecha v Brně. Cílem bylo provést sondu do prostředí zmíněného gymnázia a zjistit, jak probíhá výchova k reprodukčnímu zdraví, z pohledu učitelů i studentů, prozkoumat a ohodnotit publikace se zaměřením na výchovu k reprodukčnímu zdraví a vytvořit edukační projekt a výukový materiál pro některá témata. Dotazníkovou metodou bylo vyšetřeno 48 studentů a studentek vybraných tříd a 8 vyučujících biologie a základů společenských věd. Výsledky byla zjištěno minimální zajištění výchovy k reprodukčnímu zdraví na tomto gymnáziu, přičemž zájem studentů je velký a nedostatečně reflektovaný. Při průzkumu literatury se ukázalo, že několik vhodných publikací existuje již nyní a jejich skloubením lze připravit kvalitní hodiny výchovy k reprodukčnímu zdraví. Práce poukázala na potřebu dalšího výzkumu, vzdělávání učitelů a zařazování problematiky výchovy k reprodukčnímu zdraví do náplně.
The presented theoretical and practical thesis deals with reproductive health education in the secondary school of M. Lerch in Brno. The aim was to carry out a probe into the environment of that school and see how it is done for reproductive health education in view of both teachers and students, to explore and evaluate publications focused on reproductive health education and create educational project and material for some of the topics. Via a questionnaire method 48 students of selected classes and 8 teachers of biology and the social sciences have been examined. The results have found out that the reproductive health education in this school is minimal while the interest of students is large and poorly reflected. The survey of literature showed that there are several appropriate publications already now and by using a few of them, quality lessons can be prepared for reproductive health education. The thesis pointed out the need for further research, teacher training and including .
Popis jednotky:Vedoucí práce: Radka Wilhelmová
Fyzický popis:68 listů + 18 nečíslovaných listů přílohy + 1 CD-ROM