Rozvoj psychodidaktických dovedností v přípravném vzdělávání učitelů primární školy prostřednictvím výtvarných disciplín
Disertační práce se zabývá problematikou profesní přípravy učitelů primárního vzdělávání. Je zaměřena na možnosti rozvoje psychodidaktických dovedností učitele, a to prostřednictvím výtvarných disciplín. Práce vymezuje teoretická východiska pro utváření kompetencí učitele výtvarné výchovy primárního...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2008.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/26587/pedf_d/ |
Shrnutí: | Disertační práce se zabývá problematikou profesní přípravy učitelů primárního vzdělávání. Je zaměřena na možnosti rozvoje psychodidaktických dovedností učitele, a to prostřednictvím výtvarných disciplín. Práce vymezuje teoretická východiska pro utváření kompetencí učitele výtvarné výchovy primárního vzdělávání. Konkretizuje obsah jednotlivých výtvarných disciplín, které poskytují nejen oborové vědomosti a dovednosti, ale možnosti utváření psychodidaktické kompetence učitele. Výzkum sleduje intervenující vliv zkušeností a profesní přípravy na utváření psychodidaktických dovedností studentů. Zvláštní pozornost je věnována studentovu pojetí výuky výtvarné výchovy, se kterým se setkal před i v průběhu profesní přípravy. Výsledky výzkumu směřují ke zkvalitnění profesní přípravy učitele výtvarné výchovy primárního vzdělávání. The dissertation deals with professional training of teachers in primary education. It is focused on possibilities of development of teachers’ psycho-didactic skills through art education. The dissertation work defines theoretical basis for competence formation of art teachers in primary education. The research monitors the influence of experience and professional training on students’ formation of psycho-didactic skills. It concentrates especially on students’ conception of art education and their experience with it in professional training. The results of the research are aimed at improvement in the quality of professional training of art teachers in primary education. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Hana Horká. |
Fyzický popis: | 211 l. |