Východiska k implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání

Disertační práce je zaměřena na výzkum kurikula výchovy ke zdraví. Východiskem práce je teorie kurikula a dosavadní výsledky kurikulárního výzkumu. Výzkumným cílem práce je posoudit připravenost českého základního školství na realizaci výchovy ke zdraví dle nových kurikulárních požadavků. Dílčí výzk...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Mužíková, Leona, 1974- (Autor práce)
Další autoři: Havelková, Marie, 1941- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/45625/pedf_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce je zaměřena na výzkum kurikula výchovy ke zdraví. Východiskem práce je teorie kurikula a dosavadní výsledky kurikulárního výzkumu. Výzkumným cílem práce je posoudit připravenost českého základního školství na realizaci výchovy ke zdraví dle nových kurikulárních požadavků. Dílčí výzkumné cíle se zaměřují na projektovou formu kurikula výchovy ke zdraví a na realizační formu kurikula výchovy ke zdraví. Výzkum projektové formy kurikula výchovy ke zdraví je založen na obsahové analýze českých vzdělávacích dokumentů a zahraničních pramenů informujících o cílech, obsahu a formách vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Výsledky obsahové analýzy českých dokumentů potvrzují plnou legitimitu vzdělávacího oboru výchova ke zdraví v základním školství. Poznatky získané obsahovou analýzou zahraničních pramenů přinášejí inspirativní podněty pro české školství, ale současně dokumentují srovnatelnou koncepci výchovy ke zdraví v českém a zahraničním školství. Výzkum realizační formy kur.
The thesis focuses on research into health education curriculum. It is based on the curriculum theory and the existing results of curricular research. The research goal is to evaluate readiness of Czech primary and lower secondary school to implement health education according to new curricular needs. Partial research goals aim at the intended and implemented health education curriculum. The research of the intended health education curriculum is based on the content analysis of Czech curricular documents and foreign sources concerning educational goals, contents and forms in the field of health education. The results of the content analysis of the Czech documents confirm the full legitimacy of health education in primary and lower secondary school. The knowledge gained by the content analysis of foreign sources bring inspirational motives for Czech school system and at the same time document the comparable conception of health education in Czech and foreign school systems. The researc.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Marie Havelková.
Fyzický popis:151 l.