Technický obraz na malířských štaflích : (Česko-němečtí fotoamatéři a umělecká fotografie, 1890-1914)
Technický obraz na malířských štaflích. Česko-němečtí fotoamatéři a umělecká fotografie, 1890-1914. Tématem disertační práce je dosud nepříliš sledovaná oblast vizuální kultury, která je navíc průnikem hned tří poměrně komplexních tématických okruhů: prvním z nich je regionální produkce umělecky ori...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2008
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/20156/ff_d/ |
Shrnutí: | Technický obraz na malířských štaflích. Česko-němečtí fotoamatéři a umělecká fotografie, 1890-1914. Tématem disertační práce je dosud nepříliš sledovaná oblast vizuální kultury, která je navíc průnikem hned tří poměrně komplexních tématických okruhů: prvním z nich je regionální produkce umělecky orientované fotografie kolem roku 1900 (Kunstphotographie), druhým je téma soudobé organizované amatérské fotografie a třetím česko-německý autorský okruh. Vzhledem k rozsahu celé této oblasti vizuální kultury bylo nezbytné zúžit sledovaný okruh a předmětem práce se tak nakonec staly čtyři kluby: teplický Klub der Amateurphotographen, dále Club deutscher Amateurphotographen in Prag, Klub der Amateur-Photographen in Budweis a Camera-Club v Brně. Vlastní práce je rozdělena na čtyři části: první dvě přibližují velmi rozsáhlé a relativně autonomní tématické okruhy amatérské fotografie a uměleckých snah ve fotografii obecně v druhé polovině 19. století. Třetí kapitola sleduje na konkrétních příkla. “Technical Image on a Painter’s Easel : Czech-German photo-amateurs and art photography. 1890-1914” The dissertation deals with an intersection point of three-until recently rather omitted and disconnected-fields of visual culture: firstly, local artistically oriented production of photography around 1900, secondly, organised amateur-photography, and finally, Czech-German photographers. Considering the great number of local clubs as well as their members, the final number of thoroughly researched localities within the thesis had to be narrowed. Finally, the dissertation brings into focus four of them, namely the club from Teplice (Klub deutscher Amateurphotographen in Teplitz), Prague (Club deutscher Amateurphotographen in Prag), České Budějovice (Amateurphotographen-Verein in Budweis) and Brno (Brünner Camera-Club). The thesis comprises four parts: the first and the second outline rather complex themes of amateur photography and artistically ambitious photography since 1840s till 19. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Lubomír Slavíček. |
Fyzický popis: | 241 s. : il. |