Internetové prezentace sportovců po ukončení kariéry Zůstává sportovec sportovcem? /

Studie si klade za cíl identifikovat a popsat styly oficiálních internetových prezentací vrcholových profesionálních sportovců. Navazuje na autorovu předchozí studii z roku 2005, z níž vybírá k porovnání ty sportovce, kteří mezitím ukončili svou kariéru. Na základě tohoto si všímá i případných změn...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Svoboda, Arnošt (Autor práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/52184/fss_r/
Obálka
Popis
Shrnutí:Studie si klade za cíl identifikovat a popsat styly oficiálních internetových prezentací vrcholových profesionálních sportovců. Navazuje na autorovu předchozí studii z roku 2005, z níž vybírá k porovnání ty sportovce, kteří mezitím ukončili svou kariéru. Na základě tohoto si všímá i případných změn v prezentacích. Práce je zasazena do sociálně-konstruktivistického paradigmatu. Je využito teorie a konceptů z oblasti symbolických a kulturních reprezentací a tvorby znaků společně s teorií sociálního prostoru a diskursu. Studie je též příspěvkem k sociologii sportu, kde se odvolává zejména na konceptualizaci moderního sportu a sportovních „hvězd“, pevně spjatých s médii a symbolickou mocí, která jim náleží. K analýze je využito induktivní metody aplikované ve formě zakotvené teorie. Cílem je přispět k hlubšímu rozpracování konceptu moderního sportu v jedné z jeho nejviditelnějších podob v osobách úspěšných a mediálně sledovaných sportovců.
The study's goal is to identify and describe styles of official internet presentations of top-level professional athletes. It is following results of the author's previous study from 2005 and chooses only those athletes who have finished their carrier in the meantime. It looks for possible changes in presentations on the base of the retirement. The study is grounded in the social-constructionist paradigm. It is working with theory and concepts from the symbolic and cultural representation context, together with the theory of social space and discourse. The study's next goal is to contribute to the sociology of sport where it refers to the conceptualization of modern sport and sport „stars“, deeply connected with media and their symbolic power. The inductive method applied in the form of the grounded theory is used. The study's results aim at better development of the modern sport concept in one of its best visible form: successful and medialised athletes.
Fyzický popis:85 l. : grafy.