Recepční analýza ženských life-stylových magazínů

Ve této práci jsem se zabývala otázkou, jakou funkci mají ženské life-stylové magazíny pro svoje čtenářky (ale i čtenáře a jednu nečtenářku). Vycházela jsem z konceptů aktivního publika, otevřeného textu, užití a uspokojení a každodenního užití médií. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila recepční anal...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Černá, Magdalena (Autor práce)
Další autoři: Volek, Jaromír, 1962- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/52728/fss_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Ve této práci jsem se zabývala otázkou, jakou funkci mají ženské life-stylové magazíny pro svoje čtenářky (ale i čtenáře a jednu nečtenářku). Vycházela jsem z konceptů aktivního publika, otevřeného textu, užití a uspokojení a každodenního užití médií. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila recepční analýzu. Uskutečnila jsem 11 rozhovorů se čtenářkami, čtenáři a jednou nečtenářkou ženských life-stylových magazínů. Výsledkem je rozsáhlá analýza funkcí, užitků a významů tohoto žánru. Zjistila jsem, že čtenářky přistupují k četbě velmi aktivně a selektivně. V textech, které podle diskurzu feministických mediálních kritiček jsou opresivní a ženy utlačují, respondentky (a respondenti) nacházeli vlastní významy, které odpovídaly jejich psychickým a sociálním zkušenostem. V kontextu diskurzu každodenního života čtenářek jim přinášely uspokojení a potěšení. Zjistila jsem tyto motivy četby: relaxační funkce; získávání poučení a aktuálních informací; únik do imaginárního světa luxusu; zdroj inspirac.
In this work I was engaged in question, which function women' s life-style magazine have for their female readers (but also for male readers and one nonreader). I started from conception of active public, open text, utilization and satisfaction and everyday media use. As an experimental method I have selected reception analysis. I have executed eleven interviews with female readers, male readers and one nonreader of women' s life-style magazines. As a result there is an extensive analyses of function, utility and signification of this genre (kind). I stated these motives of reading: relaxation function; obtaining of edification and actual informations; escape into makebelieve world of luxury; source of inspiration; getting base for social contact - formation of reader' s community; magazine as a part of ritual; feeling of connection with others, magazine as a friend; finding of dependence for own valuation; magazine like coulisse to other activities, instrument of unstressing of situat.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jaromír Volek.
Fyzický popis:105 l.