Procesuální pojetí identity inventář stylů identity v českém prostředí /

Diplomová práce se zabývá procesuálním stylem identity a jejím operacionální definicí (Inventář stylů identity - ISI) jak ji podal M. Berzonsky. Cílem práce je na základě sekundární analýzy dat popsat strukturu stylů identity, která je u našich adolescentů a porovnat ji s teoretickými předpoklady. D...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Bouša, Ondřej (Autor práce)
Další autoři: Macek, Petr, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/52731/fss_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se zabývá procesuálním stylem identity a jejím operacionální definicí (Inventář stylů identity - ISI) jak ji podal M. Berzonsky. Cílem práce je na základě sekundární analýzy dat popsat strukturu stylů identity, která je u našich adolescentů a porovnat ji s teoretickými předpoklady. Dále se pokouší na základě vztahů stylů identity s dalšími proměnnými poodhalit co vlastně styly identity jsou a co tedy ISI měří. Teoretická část se stručně věnuje adolescenci, identitě jednotlivým přístupům k ní (s důrazem na procesuální přístup) a příbuzným pojmům v psychologii. V empirické části je prezentován výzkumný nástroj ISI-3 a některé jeho psychometrické vlastnosti. Dále se pomocí faktorové analýzy popisuje struktura stylů identity a porovnává se s teoretickými předpoklady. Mezi nalezenou a předpokládanou strukturou je velmi dobrá shoda. Upozorňuje se však také na problémové položky. Ve druhé polovině empirické části se ukazují rozdíly mezi jednotlivými styly identity ve vztahu k dalším proměnným (zejm. zdroj informací a strategie zvládání zátěže).
This thesis is dealing with process-oriented conceptualization of identity and its measurement (Identity Style Inventory, ISI-3) as presented by M. Berzonsky. The aim of the thesis is to describe structure of identity styles and compare it with their theoretical background. Than try to reveal what identity style means and what is measured by ISI-3. Theoretical part briefly introduces adolescence as developmental stadium, identity and its relative concepts and different theoretical approaches to identity. Empirical part presents ISI-3 as measurement of identity styles, structure of these styles revealed in our data and comparison with theoretical background. The fit of model in data with theoretically expected model is good. However there are some announcements about problematic items. In next part some differences among identity stiles in relationship with other variables are shown. There are few variables to clearly claim what the identity style means.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Petr Macek.
Fyzický popis:64 l., [4] l. příl. : tab.