Rámce interpretace : (K interpretaci obrazů v odborných diskurzech a ve výtvarné výchově)

Dizertační práce Rámce interpretace je zaměřena na zmapování přístupů k interpretaci obrazů (v nejširším slova smyslu) v odborných diskurzech (teorie umění - dějiny umění, estetika a umělecká kritika; kritická teorie a kulturální studia) a v teorii výtvarné výchovy (a jejích didaktických aplikacích)...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Zálešák, Jan, 1979- (Autor práce)
Další autoři: Horáček, Radek, 1959- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007
Témata:
art
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/124145/pedf_d/
Obálka
LEADER 06700ctm a22011537a 4500
001 MUB01000529823
003 CZ BrMU
005 20150721125104.0
008 071020s2007 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2014-12-05 
035 |a (ISMU-VSKP)79784 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
080 |a 72/76  |2 MRF 
080 |a 72/76:37.016  |2 MRF 
080 |a 7.073  |2 MRF 
080 |a 7.01/.09  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Zálešák, Jan,  |d 1979-  |7 ola20040311001  |% UČO 124145  |4 dis 
242 1 0 |a Frameworks of Interpretation  |b (Interpretationof pictures in special discourses and art education)  |y eng 
245 1 0 |a Rámce interpretace :  |b (K interpretaci obrazů v odborných diskurzech a ve výtvarné výchově)  |h [rukopis] /  |c Jan Zálešák 
260 |c 2007 
300 |a 251 l. 
500 |a Vedoucí práce: Radek Horáček. 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2007. 
520 2 |a Dizertační práce Rámce interpretace je zaměřena na zmapování přístupů k interpretaci obrazů (v nejširším slova smyslu) v odborných diskurzech (teorie umění - dějiny umění, estetika a umělecká kritika; kritická teorie a kulturální studia) a v teorii výtvarné výchovy (a jejích didaktických aplikacích). V přehledu přístupů k interpretaci, interpretačních postupů a forem, jimiž se interpretace uskutečňují, se uplatňuje jak diachronní, tak synchronní pohled. Dizertační práce v první a druhé části kombinuje prvky přehledové a teoretické studie. V přílohách pak jde především o kvalitativní analýzu textů různého charakteru: konkrétních interpretací z odborného diskurzu, příruček z oblasti výtvarné výchovy zaměřených na zprostředkování umění, učebních osnov výtvarné výchovy. Poslední příloha je vyhodnocením výzkumného dotazníku zaměřeného na aktuální úzus práce s obrazy na gymnáziích. Cílem práce je poskytnout pokud možno komplexní východisko pro přehodnocení místa interpretace obrazů v kurikul.  |% cze 
520 2 9 |a Dissertation thesis Frameworks of Interpretation (Rámce interpretace) is aimed on reviewing various approaches to interpretation of visual representations in specialized discourses (art theory - art history, aesthetics, and art criticism; critical theory, and cultural studies) and in the theory of art education (and its didactic applications). There are applied both diachronic and synchronic perspectives in the review of various approaches to interpretation, interpretation strategies and forms. The elements of both review and theoretical study are combined in the first and second part of the thesis. The Appendixes are aimed on the qualitative analysis of various texts: particular interpretations from the area of the specialized discourse, some art education textbooks, and art education curricular documents. The last Appendix brings the analysis of a research questionnaire that was focused on the recognition of the prevalent praxis of dealing with images at the secondary grammar schools.  |9 eng 
650 0 7 |a interpretace uměleckého díla  |7 ph162886  |2 czenas 
650 0 7 |a teorie umění  |7 ph126574  |2 czenas 
650 0 7 |a výtvarná výchova  |7 ph127464  |2 czenas 
650 0 7 |a výtvarné umění  |7 ph116708  |2 czenas 
650 0 9 |a art education  |2 eczenas 
650 0 9 |a art interpretation  |2 eczenas 
650 0 9 |a art  |2 eczenas 
650 0 9 |a theory of art  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
658 |a Specializace v pedagogice  |b Výtvarná výchova  |c PedF D-SPE VV (VV)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Horáček, Radek,  |d 1959-  |7 jk01042026  |% UČO 2051  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra výtvarné výchovy  |7 mzk2007412327  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/124145/pedf_d/ 
CAT |c 20071020  |l MUB01  |h 0451 
CAT |a SRAMKOVA  |b 02  |c 20080220  |l MUB01  |h 1046 
CAT |a SZABOVA  |b 02  |c 20080221  |l MUB01  |h 0843 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1814 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1828 
CAT |a JANASOVA  |b 02  |c 20090119  |l MUB01  |h 0824 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20090121  |l MUB01  |h 0928 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20090318  |l MUB01  |h 1336 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20090923  |l MUB01  |h 1343 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0158 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1842 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 1005 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1140 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100929  |l MUB01  |h 0325 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1907 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2316 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20110804  |l MUB01  |h 1155 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0107 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20120404  |l MUB01  |h 1046 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 0927 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130522  |l MUB01  |h 0740 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130724  |l MUB01  |h 1127 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130904  |l MUB01  |h 0808 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1838 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140424  |l MUB01  |h 0822 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141009  |l MUB01  |h 0746 
CAT |c 20141112  |l MUB01  |h 0951 
CAT |c 20141203  |l MUB01  |h 1637 
CAT |c 20141205  |l MUB01  |h 1146 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20150317  |l MUB01  |h 1008 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1030 
CAT |a FUKSOVAX  |b 02  |c 20150721  |l MUB01  |h 1251 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1439 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1359 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151225  |l MUB01  |h 2304 
CAT |c 20170301  |l MUB01  |h 1213 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180828  |l MUB01  |h 0754 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190516  |l MUB01  |h 0907 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190613  |l MUB01  |h 1056 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191204  |l MUB01  |h 1456 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210106  |l MUB01  |h 2346 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210106  |l MUB01  |h 2347 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0927 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1917 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1130 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211222  |l MUB01  |h 0017 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220811  |l MUB01  |h 2128 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220811  |l MUB01  |h 2128 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220811  |l MUB01  |h 2128 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220811  |l MUB01  |h 2129 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230213  |l MUB01  |h 0640 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230730  |l MUB01  |h 2140 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230920  |l MUB01  |h 2224 
CAT |c 20240209  |l MUB01  |h 1156 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240220  |l MUB01  |h 1132 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240306  |l MUB01  |h 1949 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2014-12-05 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-236  |5 3201052829  |8 20080220  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20080220 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-236  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP