Český metalový videoklip po roce 2002

Název této diplomové práce prozrazuje to hlavní o jejím obsahu - text se věnuje "českému metalovému videoklipu po roce 2002", přičemž iniciační rok byl vybrán pro vznik hudební kabelové televize Óčko, která sehrála výraznou roli v "renesanci" českého hudebního klipu. Práce se věn...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Palák, Viktor, 1982- (Autor práce)
Další autoři: Szczepanik, Petr, 1974- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/65099/ff_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Název této diplomové práce prozrazuje to hlavní o jejím obsahu - text se věnuje "českému metalovému videoklipu po roce 2002", přičemž iniciační rok byl vybrán pro vznik hudební kabelové televize Óčko, která sehrála výraznou roli v "renesanci" českého hudebního klipu. Práce se věnuje textuální analýze metalových klipů (sepjetí s vizuální ikonografií metalových subžánrů apod.) a přibližuje i okolnosti jejich vzniku. Pokouší se o stratifikaci necelých tří stovek klipů vzniklých ve vymezeném období, přičemž nejvýraznější prostor dostávají hojně zastoupené videoklipy využívající živých vystoupení.
The text of this thesis deals with the previously unexplored subject of Czech metal music videos made between the years 2002 and 2007. The opening year of the exploration was determined by the foundation of the first Czech music television channel Óčko (previously O) which introduced several programmes focused on hard rock and metal music videos and stimulated their production. The opening chapter recapitulates the history of television presence of metal music videos. Using Deena Weinstein's Heavy Metal - The Music and Its Culture and Robert Walser's Running with the Devil - Power, Gender, and Madness in Heavy Metal Music the text analyzes the cultural contexts of the selected music videos and their place within the metal subculture and its visual lexicon (corpse-paint, clothing, stage presentation). With the concept of a live performance as a crucial point of the metal genre, a significant part of this thesis focuses on the frequent occurrence of music videos that are using footage o.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Petr Szczepanik.
Fyzický popis:90 l. : barev. il.