Činnosti třídního učitele v současných podmínkách českého školství

Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem s řadou závažných výchovných úkolů ve vztahu k žákům své třídy, k jejich rodičům, k ostatním učitelům školy, k jejímu vedení a za jistých okolností také k širší veřejnosti. V této souvislosti se stává třídní učitel výchovným subjektem, který disp...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Krátká, Jana, 1981- (Autor práce)
Další autoři: Střelec, Stanislav, 1944- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/42028/pedf_d/
Obálka
LEADER 08055ctm a22014897a 4500
001 MUB01000510837
003 CZ BrMU
005 20080225131707.0
008 070704s2007 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2014-04-16 
035 |a (ISMU-VSKP)87821 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
080 |a 371(437.3)  |2 MRF 
080 |a 37.064.2  |2 MRF 
080 |a 371.311.5  |2 MRF 
080 |a 37.064  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Krátká, Jana,  |d 1981-  |7 mzk2009496010  |% UČO 42028  |4 dis 
245 1 0 |a Činnosti třídního učitele v současných podmínkách českého školství  |h [rukopis] /  |c Jana Krátká. 
260 |c 2007. 
300 |a 185 l. 
500 |a Vedoucí práce: Stanislav Střelec. 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2007. 
520 2 |a Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem s řadou závažných výchovných úkolů ve vztahu k žákům své třídy, k jejich rodičům, k ostatním učitelům školy, k jejímu vedení a za jistých okolností také k širší veřejnosti. V této souvislosti se stává třídní učitel výchovným subjektem, který disponuje značnými možnostmi pro ovlivňování zdravého duševního, tělesného a sociálního vývoje jednotlivých žáků a školní třídy. Práce se zabývá kvantitativním výzkumem činností třídního učitele pomocí výběrových šetření (čtyři dílčí dotazníková šetření deskriptivně relačního charakteru). Na činnosti vyplývající z funkce třídního učitele jsme nahlíželi prostřednictvím 240 třídních učitelů ze základních a středních škol (včetně středních odborných učilišť); 32 představitelů vedení různých typů škol, 310 rodičů žáků základních a středních škol (včetně SOU) a 248 žáků základních a středních škol (a SOU). Na základe empirických dat byl navržen systém činností třídního učitele, který reviduje dosavad.  |% cze 
520 2 9 |a Form teacher is a coordinating and integrating factor with a number of important educational tasks in his or her relationship to his/her pupils, their parents, to other teachers of school, to school s management and least but not least to those who represent broader public. From this point of view a form teacher becomes an educational subject who is entitled to great possibilites as how to influence healthy intellectual, physical and social development of every single pupil as well as his/her class as a whole. This Ph.D. thesis concentrates on quantitative research of a form teacher s activities (with using four selective questionnaires of descriptive-correlation base). To observe form teacher s activities, we questionned 240 form teachers of elementary and secondary schools; 32 representatives of various kinds of schools, 310 elementary and secondary school pupils parents and furthermore 248 elementary and secondary schools pupils. On the basis of this empirical survey we suggest a ne.  |9 eng 
650 0 7 |a klima školy  |7 ph249611  |2 czenas 
650 0 7 |a školní třídy  |7 ph332181  |2 czenas 
650 0 7 |a školství  |7 ph116829  |z Česko  |2 czenas 
650 0 7 |a učitel a žák  |7 ph126980  |2 czenas 
650 0 9 |a education  |2 eczenas 
650 0 9 |a school classes  |2 eczenas 
650 0 9 |a school environment  |2 eczenas 
650 0 9 |a teacher and learner  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
658 |a Pedagogika  |b Pedagogika  |c PedF D-PD PEDA (PEDA)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Střelec, Stanislav,  |d 1944-  |7 mzk2004258729  |% UČO 211  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra pedagogiky  |7 kn20010709040  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/42028/pedf_d/ 
CAT |c 20070704  |l MUB01  |h 0452 
CAT |a SRAMKOVA  |b 02  |c 20070806  |l MUB01  |h 0840 
CAT |a SZABOVA  |b 02  |c 20070913  |l MUB01  |h 1004 
CAT |a SZABOVA  |b 02  |c 20070913  |l MUB01  |h 1005 
CAT |a SZABOVA  |b 02  |c 20070913  |l MUB01  |h 1012 
CAT |c 20071001  |l MUB01  |h 0109 
CAT |c 20071003  |l MUB01  |h 2203 
CAT |a SZABOVA  |b 02  |c 20080225  |l MUB01  |h 1317 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1813 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1828 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0152 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1835 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 1002 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1133 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20100520  |l MUB01  |h 1029 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20100929  |l MUB01  |h 0322 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1905 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2313 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0103 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 0907 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1616 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1626 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130724  |l MUB01  |h 1506 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130730  |l MUB01  |h 1356 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20130812  |l MUB01  |h 1414 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20130812  |l MUB01  |h 1415 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130814  |l MUB01  |h 0916 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20140120  |l MUB01  |h 1438 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20140120  |l MUB01  |h 1506 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1833 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1426 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1433 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1439 
CAT |c 20140416  |l MUB01  |h 1202 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0815 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0923 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0926 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0829 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0832 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0836 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0843 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0906 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0910 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 1035 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0738 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0740 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0851 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0859 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1020 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1437 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1358 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151225  |l MUB01  |h 2248 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1646 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1649 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0043 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0052 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0057 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0136 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2222 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2259 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200916  |l MUB01  |h 0041 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0925 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1914 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1126 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0738 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0743 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0749 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2312 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2320 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230206  |l MUB01  |h 2333 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230207  |l MUB01  |h 0026 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0148 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0154 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2156 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2158 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 1010 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2014-04-16 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-229  |5 3201051761  |8 20070806  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20070806 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-229  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP