Didaktické programy pro školní mládež v areálu památkových objektů v Ratibořicích - Babiččině údolí
Práce je rozdělena do dvou částí . Teoretická část je zaměřena na oblast památkové péče, její využití, prezentace atd.. Mezi ně patří i uplatnění muzejní pedagogiky při tvorbě didaktických programů pro školní mládež. Navazující praktická část se věnuje Národní kulturní památce Státnímu zámku Ratiboř...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2007
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/155742/ff_m/ |
Shrnutí: | Práce je rozdělena do dvou částí . Teoretická část je zaměřena na oblast památkové péče, její využití, prezentace atd.. Mezi ně patří i uplatnění muzejní pedagogiky při tvorbě didaktických programů pro školní mládež. Navazující praktická část se věnuje Národní kulturní památce Státnímu zámku Ratibořice a objektům v Babiččině údolí. Výsledkem práce jsou navržené programy pro školní mládež, které by měly vést k novému způsobu využívání ratibořických památek a vytvoření podmínek pro zlepšení komunikace mezi školami a správou Státního zámku Ratibořice. Návrhy byly vytvořeny tak, aby odpovídaly požadavkům Rámcových vzdělávacích programů a využívaly metod muzejní pedagogiky The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the conservation of historical sights in general and with their use and presentation. This includes the application of Museum Education in the process of development of didactic programmes for school youth. The following practical part is focused on the State Castle of Ratibořice and the sights in the Grandmother’s Valley. The outcome of the thesis is a proposal of programmes for school youth that are supposed to contribute to new ways of how to use the sights of Ratibořice and to develop conditions for better communication between schools and the castle administration. The proposals have been developed so that they meet the requirements of General Educational Programmes and use the methods of Museum Education |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Lenka Mrázová-Krajíčková |
Fyzický popis: | 87 l., [14] l. příl. |