Motivace k formálnímu vzdělávání dospělých

Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na téma motivace k formálnímu vzdělávání dospělých. V teoretické části práce, kterou považuji za hlavní, vnímám pojem motivace nejprve z pohledu vnitřních aspektů v rovině osobnosti. Vycházím z humanisticky orientovaných přístupů psychologie a personalistické p...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Staněk, Petr (Autor práce)
Další autoři: Rabušicová, Milada, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/78991/ff_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na téma motivace k formálnímu vzdělávání dospělých. V teoretické části práce, kterou považuji za hlavní, vnímám pojem motivace nejprve z pohledu vnitřních aspektů v rovině osobnosti. Vycházím z humanisticky orientovaných přístupů psychologie a personalistické pedagogiky zaměřené na člověka. U vnějších aspektů motivace tvoří myšlenkový rámec rozmanité teoretické koncepty srovnávací pedagogiky, které mezioborově spojuje vztah k v současnosti diskutovaným tématům celoživotního učení, globalizace a postavení člověka na trhu práce. Na jednotlivé teoretické koncepty navazuje v praktické části výzkumná sonda. Jako metodu jsem zvolil kvalitativní semistrukturované interview. Výzkumný vzorek tvořily dospělé ženy, které se rozhodly, že se vrátí do školních lavic. Snažil jsem se zjistit, co je motivuje k dalšímu formálnímu vzdělávání. Z výzkumu vyplynulo, že respondentky považují vzdělání za investici. Očekávají, že jim přinese větší možnosti profesního upla.
In my diploma thesis I focus on the topic of the motivation for the adult formal education. In the theoretical part, which I regard as the main part of my thesis, I deal with the concept of motivation from the perspective of the internal aspects of personality. My work stems here form the humanistic approaches in psychology, as well as from the personalistic pedagogy, which is centered on a human being. When considering the external aspects of motivation, I build on various theoretical concepts taken from comparative pedagogy. These are related to the topics of life-long learning, globalization and the position of a man entering the labour market, which are currently discussed by experts from many different fields. I use these theoretical concepts in my research described in the practical part of my thesis. I chose a qualitative semi-structured interview as the research method. The research sample consists of the adult women who decided to return to school. During the research, I tried.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Milada Rabušicová.
Fyzický popis:77 l.