Úspěchy a neúspěchy výstavby železnic v Rakouském Slezsku v 70. letech 19. století

Práce na konkrétním příkladě vývoje akciové společnosti Moravskoslezská centrální dráha osvětluje obecný fenomén krize soukromé výstavby železnic v 70. letech 19. století. Zároveň je přínosná pro dějiny železnic tím, že zatím nejúplněji shrnuje dostupný materiál o dějinách nedostavěné trati Opava -...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Petr, Michal, 1982- (Autor práce)
Další autoři: Stoklásková, Zdeňka, 1963- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/65024/ff_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Práce na konkrétním příkladě vývoje akciové společnosti Moravskoslezská centrální dráha osvětluje obecný fenomén krize soukromé výstavby železnic v 70. letech 19. století. Zároveň je přínosná pro dějiny železnic tím, že zatím nejúplněji shrnuje dostupný materiál o dějinách nedostavěné trati Opava - Fulnek, kterou zasazuje do obecných ekonomických dějin Předlitavska
The thesis shows on a particular case of Moravskoslezská centrální dráha, PLC (Moravian-Silesian Central Railway), the development and the general phenomenon of crisis in private railway constructing in the 1870s. As the most detailed survey on the unfinished line Opava - Fulnek so far it also contributes to the local railway history in the context of the economical history of Habsburg Monarchy
Popis jednotky:Vedoucí práce: Zdeňka Stoklásková
Fyzický popis:159 l. : il. (některé barev.), mapy + 4 složené mapy