Stimulace řečového vývoje u žáků s lehkou mentální retardací metodou fonematického uvědomování

Disertační práce se zabývá problematikou rozvoje řeči a komunikativní kompetence u žáků s lehkou mentální retardací. Mentální retardace se výrazně demonstruje v symptomatických poruchách řeči, přičemž platí vztah přímé úměry - čím hlubší stupeň mentální retardace, tím těžší porucha řeči. Teoretická...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Zezulková, Eva (Autor práce)
Další autoři: Klenková, Jiřina, 1952- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/127385/pedf_d/
Obálka
LEADER 07246ctm a22012497a 4500
001 MUB01000508277
003 CZ BrMU
005 20070710145034.0
008 070621s2007 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2014-04-10 
035 |a (ISMU-VSKP)79997 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
080 |a 316.346.32-053.4  |2 MRF 
080 |a 316.346.32-053.5  |2 MRF 
080 |a 616.89-008.434  |2 MRF 
080 |a 316.344.6-056.36-053.2  |2 MRF 
080 |a 316.77:81'42  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Zezulková, Eva  |% UČO 127385  |* [absolvent PdF MU]  |4 dis 
245 1 0 |a Stimulace řečového vývoje u žáků s lehkou mentální retardací metodou fonematického uvědomování  |h [rukopis] /  |c Eva Zezulková 
260 |c 2007 
300 |a 279 l. 
500 |a Vedoucí práce: Jiřina Klenková. 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2007. 
520 2 |a Disertační práce se zabývá problematikou rozvoje řeči a komunikativní kompetence u žáků s lehkou mentální retardací. Mentální retardace se výrazně demonstruje v symptomatických poruchách řeči, přičemž platí vztah přímé úměry - čím hlubší stupeň mentální retardace, tím těžší porucha řeči. Teoretická část práce je zaměřena na význam komunikace v procesu socializace člověka, pozornost je věnována rozvoji řeči ve vztahu k psychickým procesům a otázkám diferenciační schopnosti mozku, zejména fonematické diferenciace. Důraz je kladen především na včasnou diagnostiku a stimulaci řečového rozvoje, a to zejména na kvalitnější orientaci ve zvukové struktuře jazyka, systematické působení jak na rozvoj sluchového vnímání obecně, tak také na rozvoj fonematického sluchu, fonologického a fonematického uvědomování. Jsou to oblasti, v nichž můžeme výrazně pomoci dětem s mentální retardací (zejména lehčími stupni) ke zvládnutí grafické podoby řeči a komunikativních kompetencí. Empirická část disertační .  |% cze 
520 2 9 |a Speech development stimulation of pupils with minor mental retardation by use of phonemic awareness. Doctoral thesis deals with the problems of speech development and interpersonal skills of pupils with minor mental retardation. Mental retardation is strongly demonstrated in symptomatic disorder of speech, and there is valid the rule of straight proportion - the higher level of mental retardation, the worse the speech disorder. Theoretical part is concentrated on the meaning of communication in the process of acculturation of a person. The attention is paid the speech development in relation to mental processes and to questions of distinctive ability of the brain, especially to phonemic differentiation. The emphasis is placed on prompt diagnosis and stimulation of speech development, and mainly on better orientation in acoustical sphere of language, systematic impact on both auditory perception in general and development of phonemic hearing, phonological and phonemic awareness. Those are spheres where we can distinctly help children with mental retardation (especially with the minor r.  |9 eng 
650 0 7 |a děti předškolního věku  |7 ph119710  |2 czenas 
650 0 7 |a děti s mentálním postižením  |7 ph115262  |2 czenas 
650 0 7 |a děti školního věku  |7 ph119714  |2 czenas 
650 0 7 |a komunikační dovednosti  |7 ph180925  |2 czenas 
650 0 7 |a poruchy řeči  |7 ph124391  |2 czenas 
650 0 9 |a communication skills  |2 eczenas 
650 0 9 |a children with mental disabilities  |2 eczenas 
650 0 9 |a preschool children  |2 eczenas 
650 0 9 |a school children  |2 eczenas 
650 0 9 |a speech disorders  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
658 |a Speciální pedagogika  |b Speciální pedagogika  |c PedF D-SPD SPZP (SPZP)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Klenková, Jiřina,  |d 1952-  |7 mzk2002156980  |% UČO 1372  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra speciální pedagogiky  |7 kn20010709452  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/127385/pedf_d/ 
CAT |c 20070621  |l MUB01  |h 0451 
CAT |a SRAMKOVA  |b 02  |c 20070710  |l MUB01  |h 0753 
CAT |a SZABOVA  |b 02  |c 20070710  |l MUB01  |h 1450 
CAT |c 20071001  |l MUB01  |h 0107 
CAT |c 20071003  |l MUB01  |h 2203 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1813 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1828 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20090923  |l MUB01  |h 1413 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0150 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1834 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 1001 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1131 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20100818  |l MUB01  |h 1426 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20100929  |l MUB01  |h 0319 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1902 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2311 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0102 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20120410  |l MUB01  |h 1325 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 0903 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130724  |l MUB01  |h 1417 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1833 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140327  |l MUB01  |h 0906 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140327  |l MUB01  |h 0909 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140409  |l MUB01  |h 0840 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140409  |l MUB01  |h 0843 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140409  |l MUB01  |h 0902 
CAT |c 20140410  |l MUB01  |h 1148 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 0916 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 0920 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 0936 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 0943 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 0955 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1002 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1007 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1016 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1030 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1043 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1104 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1117 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1125 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1135 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1139 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1145 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1149 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1153 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1158 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141007  |l MUB01  |h 1212 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 1024 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 1029 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 1036 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 1042 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20150210  |l MUB01  |h 0102 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1018 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1436 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1357 
CAT |a VACOVAX  |b 02  |c 20151012  |l MUB01  |h 1005 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151225  |l MUB01  |h 2245 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1825 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0925 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1914 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1125 
CAT |c 20240209  |l MUB01  |h 1156 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2014-04-10 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-227  |5 3201051612  |8 20070710  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20070710 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-227  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP