Sociální klima školy jako teoretický a výzkumný problém

Cílem této práce bylo uspořádat poznatky týkající se sociálního klimatu škol, historie jeho zkoumání a podat přehled současných přístupů ke zkoumání klimatu. Klima školy je rovněž představováno v kontextu relevantních příbuzných koncepcí jako je kultura školy a i v širších sociálně psychologických s...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Mareš, Jan, 1973 únor 15.- (Autor práce)
Další autoři: Macek, Petr, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/22918/fss_d/
Obálka
LEADER 10251ctm a22018377a 4500
001 MUB01000506035
003 CZ BrMU
005 20100602112541.0
008 070613s2007 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2014-04-10 
035 |a (ISMU-VSKP)72787 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD031 
072 7 |a 37  |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 37.064  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
080 |a 37  |2 MRF 
100 1 |a Mareš, Jan,  |d 1973 únor 15.-  |7 ntka173326  |% UČO 22918  |4 dis 
242 1 0 |a School climate as a theoretical and empirical problem  |y eng 
245 1 0 |a Sociální klima školy jako teoretický a výzkumný problém  |h [rukopis] /  |c Jan Mareš 
246 1 3 |i Název v IS MU:  |a Sociální klima školní třídy jako teoretický a výzkumný problém. 
260 |c 2007 
300 |a 116 l., [13] l. příl. :  |b il., grafy. 
500 |a Vedoucí práce: Petr Macek. 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2007. 
520 2 |a Cílem této práce bylo uspořádat poznatky týkající se sociálního klimatu škol, historie jeho zkoumání a podat přehled současných přístupů ke zkoumání klimatu. Klima školy je rovněž představováno v kontextu relevantních příbuzných koncepcí jako je kultura školy a i v širších sociálně psychologických souvislostech, jako je teorie sociální identity, sociálních reprezentací a teorie postojů, které ukazují obecné aspekty vnímání, prožívání a komunikace vnitřního prostředí školy jeho aktéry. Empirickou část práce tvoří tři výzkumné studie. První dvě se z různých úhlů pohledu zaměřují na to, jak žáci subjektivně vnímají své školní sociální prostředí, zatímco třetí studie se pokusila postihnout formou analýzy produktu komunikační projevy aktérů školního prostředí ve specifickém prostředí internetové prezentace školy. Cílem první studie bylo postihnout formou zkrácené longitudinální studie vývojový aspekt názorů adolescentů na vnitřní prostředí školy. Nárůst kritičnosti k parametrům školního prostředí (jako je např. demokratičnost či vnímaná podpora ze strany učitelů) v průběhu adolescence ukazují nárůst konkrétních projevů zvýšené kritičnosti adolescentů ke školnímu prostředí a změnu vztahu k autoritám.  |% cze 
520 2 9 |a The goal of the thesis is to compile the current knowledge about school climate, its research history and to present an overview of the current approaches toward its study. School climate is introduced in the context of relevant related approaches such as school culture and in the more general social-psychological context of social identity theory, social representations theory and attitude theory that demonstrate the agents’ general perceptual, experiential and communicational aspects of school environment. The empirical part comprises three studies. The first two approach from different perspectives pupils’ subjective perceptions of their school environment. The third tries to apply product analysis to the communication behavior of various agents in the school environment in the specific context of school web presentation. The first study aims to demonstrate the developmental aspect of adolescents’ school perceptions through a cross-sectional short term longitudinal study. The increasing trend of criticizing various aspects of the school environment (e.g. democratic approach from the teachers or support from teachers) during adolescence shows how adolescents grow more critical towards school and their changing relationship toward authority.  |9 eng 
650 0 7 |a klima školy  |7 ph249611  |2 czenas 
650 0 9 |a school environment  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
658 |a Psychologie  |b Vývojová psychologie  |c FSS D-PS PSS (PSV)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Macek, Petr,  |d 1956-  |7 jn20000401684  |% UČO 2270  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Fakulta sociálních studií.  |b Katedra psychologie  |7 ko2002149445  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/22918/fss_d/ 
CAT |c 20070613  |l MUB01  |h 0451 
CAT |a FALTYSKOVA  |b 02  |c 20070829  |l MUB01  |h 1338 
CAT |c 20071001  |l MUB01  |h 0105 
CAT |c 20071003  |l MUB01  |h 2203 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1813 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1828 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20090923  |l MUB01  |h 1506 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091102  |l MUB01  |h 0604 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091103  |l MUB01  |h 0127 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0149 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1832 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20091219  |l MUB01  |h 0737 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20100422  |l MUB01  |h 1014 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 0959 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1129 
CAT |a PUTNOVAX  |b 02  |c 20100602  |l MUB01  |h 1125 
CAT |a PUTNOVAX  |b 02  |c 20100602  |l MUB01  |h 1125 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20100929  |l MUB01  |h 0317 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0101 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 1853 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20120623  |l MUB01  |h 0047 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 0858 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130723  |l MUB01  |h 1628 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130723  |l MUB01  |h 1632 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130723  |l MUB01  |h 1635 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20131218  |l MUB01  |h 1547 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1832 
CAT |c 20140410  |l MUB01  |h 1146 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0844 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0847 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0854 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0902 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0915 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0923 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20150502  |l MUB01  |h 0304 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0747 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0750 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0754 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0757 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0801 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0809 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0827 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0838 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0854 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1435 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1355 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151225  |l MUB01  |h 2242 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160802  |l MUB01  |h 0758 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160802  |l MUB01  |h 0802 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160802  |l MUB01  |h 0805 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160915  |l MUB01  |h 0859 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160915  |l MUB01  |h 1333 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160915  |l MUB01  |h 1336 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1517 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1519 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1522 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1531 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1535 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1542 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0758 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0803 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0811 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0829 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0839 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0846 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0913 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0917 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0920 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1000 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1010 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1021 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1029 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1109 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1112 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1121 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1124 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1131 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1134 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1150 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1200 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180221  |l MUB01  |h 1516 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180221  |l MUB01  |h 1520 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180221  |l MUB01  |h 1523 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180723  |l MUB01  |h 0131 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0819 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0824 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0827 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0835 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0840 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0745 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0748 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0804 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181213  |l MUB01  |h 0747 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181213  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181213  |l MUB01  |h 0756 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1116 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1119 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1123 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1130 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1133 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1137 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1140 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1145 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1152 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1155 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1158 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20200520  |l MUB01  |h 0005 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0924 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1913 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1124 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2014-04-10 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m BOOK  |1 FSS  |a Fakulta sociálních studií  |2 SKFSS  |b Sklad  |3 07/12 DIS  |5 4240744665  |7 El. verze dostupná z IS MU  |8 20070829  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |q 20170719  |r 20070829  |s dar 
AVA |a SOC50  |b FSS  |c Sklad  |d 07/12 DIS  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j SKFSS