Estetická hodnota krajiny a biodiverzita
Tématem diplomové práce je vztah estetické hodnoty krajiny a biodiverzity. Práce rozebírá jednotlivé aspekty ovlivňující estetické vnímání krajiny ve vztahu k její biologické rozmanitosti. Hlavní text práce je rozčleněn do pěti kapitol, které pojednávají o biodiverzitě a krajině střední Evropy a jej...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/103770/fss_m/ |
Shrnutí: | Tématem diplomové práce je vztah estetické hodnoty krajiny a biodiverzity. Práce rozebírá jednotlivé aspekty ovlivňující estetické vnímání krajiny ve vztahu k její biologické rozmanitosti. Hlavní text práce je rozčleněn do pěti kapitol, které pojednávají o biodiverzitě a krajině střední Evropy a jejich vývoji. Dále práce zkoumá, zájem o přírodní krásno a relevantní argumenty ke vztahu estetická hodnota krajiny \x{2013} biodiverzita, zejména pomocí literární analýzy přírodovědných textů a sekundární literatury. Na základě zjištěných informací lze konstatovat, že vliv biodiverzity na estetické vnímání krajiny má několik, vzájemně se prolínajících úrovní. Tyto jsou formovány našimi vývojovými dispozicemi, historicko-kulturním vývojem a mírou vědeckého poznání. This thesis deals with relationship between landscape aesthetic value and biodiversity. It analyses individual aspects of landscape aesthetic perception in relation to biodiversity. The main part is divided into five chapters which deal with biodiversity and central Europe landscape and its evolution. In the next part the thesis explores interest in the nature beautiful and relevant arguments about relationship between \x{201c}landscape aesthetic value\x{201d} and \x{201c}biodiversity\x{201d}. It is based on analysis of scientific texts and appropriate secondary literature. On the basis of accumulated information can be claimed that impact of biodiversity on Landscape aesthetic perception has several interact levels. These levels are formed by our development disposals, historic and cultural development and level of scientific cognition. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Karel Stibral. |
Fyzický popis: | 84 l : il. |