Josef Berg a jeho rozhlasové literární a dramatické kompozice s využitím smyčcového kvarteta
Práce se zabývá skladatelem Josefem Bergem (1927-1971). Zaměřuje se převážně na období 50. let, v jejichž počátcích byl Berg hudebním redaktorem Československého rozhlasu Brno. Upravoval a psal lidové písně pro BROLN. Z poloviny 50. let pocházejí dvě skladby - Zpěv života (k básni Oldřicha Mikuláška...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/55498/ff_b/ |
Shrnutí: | Práce se zabývá skladatelem Josefem Bergem (1927-1971). Zaměřuje se převážně na období 50. let, v jejichž počátcích byl Berg hudebním redaktorem Československého rozhlasu Brno. Upravoval a psal lidové písně pro BROLN. Z poloviny 50. let pocházejí dvě skladby - Zpěv života (k básni Oldřicha Mikuláška) a Měšťané calaisští (ke hře G.B. Shawa). V obou užil smyčcového kvarteta. Ve Zpěvu života je patrný vliv Leoše Janáčka a jeho sextových paralelismů. The thesis deals with the composer Josef Berg (1927-1971). It is focused mainly on the period of the fifties. Berg was a music editor in the Czechoslovak Broadcasting in Brno in the beginning of fifties. He styled and created folk songs for the BROLN (Orchestra). From the half of fifties come two Bergs compositions - The Song of the Life (to the poem by Oldřich Mikulášek) and The Six of Calais (to the drama by G.B. Shaw). He used the string quartette in both cases. In The Song of Life there is apparent influence by Leoš Janáček and his sixth paralelism. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Miloš Štědroň. |
Fyzický popis: | 37 l. : noty. |