Nová média a příběh v současné kinematografii

Diplomová práce Nová média a píbh v souasné kinematografii zkoumá vliv nových médií a digitálních technologií na filmovou narativitu. Práce je rozdlena na teoretickou ást a rozbor ty vybraných film. První ást se zabývá filmem jako systémem znak a kód, strun popisuje kinematografii pelomu dvacátého a...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kadeřábková, Jana (Autor práce)
Další autoři: Kořínek, David, 1970- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/103899/fss_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce Nová média a píbh v souasné kinematografii zkoumá vliv nových médií a digitálních technologií na filmovou narativitu. Práce je rozdlena na teoretickou ást a rozbor ty vybraných film. První ást se zabývá filmem jako systémem znak a kód, strun popisuje kinematografii pelomu dvacátého a jednadvacátého století a vnuje se i technologiím, které mají na podobu souasného filmu (jeho výrobu, distribuci a konzumaci) zásadní vliv. Samostatnou kapitolu tvoí také text vnovaný narativit ve filmu. Poslední kapitola teoretické ásti práce je vnována nkterým charakteristikám souasné kinematografie (jako jsou hyperrealita, montáž, spektákl a další). V následující analýze vybraných snímk byly rozebírány filmy Moulin Rouge, Vný svit neposkvrnné mysli, Svt zítka a Vesnice. Jsou v rámci souasné filmové tvorby uritým zpsobem signifikantní a zárove nám pomohou dobe pochopit zmny, ke kterým pod vlivem nových médií u souasné filmové narace došlo. Z teoretické i analytické ásti diplomové prá.
Summary The final thesis New Media And Narrative In Contemporary Cinematography is focused on the influence of new media on a current film narration. The main issues are following: Has the film narrative changed under the influence of new media? Have those changes enriched the story-telling and therefore spectators or has the image and the spectacle in the foreground and the classical narrative vanished from the present film? Does the currenct cinematography still keep a specific part of our culture or does it need to be placed into wider audio-visul context? The thesis can be devided into the two main parts the theoretical and the analytical. In the first one, film is shortly described as a system of signs and codes (but this final thesis is not the semiotics of the film, the authoress only follow up with this theory, alike with the discourses of the new media and visual culture, which have already been determined). The theoretical part of the thesis also briefly talks about c.
Popis jednotky:Vedoucí práce: David Kořínek.
Fyzický popis:111 l. : obr.