Celoživotní vzdělávání a jeho odraz v knihovnách
Bakalářská diplomová práce Celoživotní vzdělávání a jeho odraz v knihovnách pojednává o celoživotním vzdělávání tak, jak je chápáno v pojetí dokumentů Evropské unie a dalších nadnárodních organizací, o přejímání ideje celoživotního vzdělávání do legislativy České republiky a o odrazu myšlenky celoži...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/111052/ff_b/ |
Shrnutí: | Bakalářská diplomová práce Celoživotní vzdělávání a jeho odraz v knihovnách pojednává o celoživotním vzdělávání tak, jak je chápáno v pojetí dokumentů Evropské unie a dalších nadnárodních organizací, o přejímání ideje celoživotního vzdělávání do legislativy České republiky a o odrazu myšlenky celoživotního vzdělávání v evropských a mezinárodních dokumentech, které se zabývají knihovnami. Dále rozebírá vývoj moderní společnosti, přechod od informační revoluce a informační společnosti ke společnosti znalostí, ve které je celoživotní vzdělávání zásadní podmínkou existence, rozebírá situaci a trendy v oblasti celoživotního vzdělávání a priority v této oblasti, jako jsou klíčové kompetence, informační a funkční gramotnost apod. Poté se zaměřuje na politiku vzdělávání v knihovnách, především na vývoj a rozvoj dalšího profesního vzdělávání knihovníků, organizace a instituce, které toto vzdělávání zabezpečují, a situaci, která v této oblasti panuje. Navazuje rozbor situace celoživotního vzdělá Diploma thesis Lifelong Education and its Reflection in Libraries deals with lifelong learning and educational policy of European Union and other international organizations, with adopting the idea of lifelong learning to the Czech legislation and reflection lifelong learning idea in documents dealing with libraries. Next it deals with trends of lifelong learning in a modern society, with an information revolution and transformation of an information society towards a knowledge society. Flexibility and learning are the most important things in the knowledge society. Therefore the diploma thesis also analyses the trends of lifelong learning for example key skills, information literacy, functional literacy etc. Due to growing value of lifelong learning and changing roles of libraries in the modern society, the librarians have to change a way of their work and their vocational training. They have to emphasize the role of further education in the libraries and in professional librarian org |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Lenka Málková |
Fyzický popis: | 95 l. |