Pojetí mediální výchovy v pedagogických periodikách a na webových stránkách pro učitele

Teoretická část práce představuje média jako neodmyslitelnou součást naší společnosti zapadající do pedagogických témat. Ukazuje význam a vliv médií v současné společnosti i v životě jednotlivce, zejména dítěte. Dále se zabývá mediální výchovu a jejím pojetí v Rámcovém vzdělávacím programu pro zákla...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Lojdová, Kateřina, 1984- (Autor práce)
Další autoři: Šeďová, Klára, 1974- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/100154/ff_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Teoretická část práce představuje média jako neodmyslitelnou součást naší společnosti zapadající do pedagogických témat. Ukazuje význam a vliv médií v současné společnosti i v životě jednotlivce, zejména dítěte. Dále se zabývá mediální výchovu a jejím pojetí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Mediální výchova je pro učitele novým tématem, vyžadujícím jejich další vzdělávání. V rámci neformálního a informálního vzdělávání mohou učitelé využít článků v pedagogických časopisech a na webových stránkách pro učitele. Jaké pojetí mediální výchovy tyto články prezentují a jak nahlížejí na vliv médií zjišťuje metodou obsahové analýzy empirická část práce.
Theoretical section of the presented bachelor thesis introduces media as an inseparable part of our society, including teaching subjects. It highlights relevance and influence of media on the present society and on the life of individual persons, above all children. Furthermore, it is focused on media education and its concept within the Frame teaching programme for basic education. Media education is a novel subject for teachers, requiring their further training. The teachers may use publications in journals for teachers and on web sites for teachers for non-formal and informal learning. Using the content analysis method, empirical section of this thesis investigates what is the impact of media and how is media education presented by these publications.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Klára Šeďová.
Fyzický popis:49 l. : barev. grafy.