Charakteristika interních subjektů v písních Liberdova kancionálu Harfa nová

Téma práce je zaměřeno na sledování charakteru interních subjektů v pobělohorském, emigrantském kancionálu Harfa nová (1732, 1735), který sestavil na základě překladů z němčiny, převodů starších duchovních písní a také s připojením vlastního autorským podílu Jan Liberda (1700-1742), pietistický kaza...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Luklová, Lenka (Autor práce)
Další autoři: Škarpová, Marie, 1977- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/54961/ff_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Téma práce je zaměřeno na sledování charakteru interních subjektů v pobělohorském, emigrantském kancionálu Harfa nová (1732, 1735), který sestavil na základě překladů z němčiny, převodů starších duchovních písní a také s připojením vlastního autorským podílu Jan Liberda (1700-1742), pietistický kazatel v Hennersdorfu, Herrnhutu či v Berlíně. Práce je rozčleněna do čtyř základních kapitol, právě podle typu lyrického subjektu. První kapitola je zaměřená na lyrický subjekt "já" a jeho pozici vůči Ježíši Kristu; druhá sleduje proměnu poměru oslovování Ježíše a bratrského sboru; ve třetí jsou soustředěny ty písně, v nichž figuruje více lyrických subjektů; a poslední je pak věnována vyzdvihnutím dramatičnosti a příběhovosti v písních.
Theme of this work is intent on observation the characterization of internal subjects in exilic hymn-book The new harph (1732, 1735), which was rigged by Jan Liberda (1700-1742, the pietistical preacher in Hennersdorf, Herrnhut at Berlin. The songs was translated from German into Czech or made by Jan Liberda. The work is structured to four basic chapters according to types of the lyrical subject. The first chapter is specialized on the lyrical subject "I" and on his position to Jesus Christ; the second chapter with the lyrical subject "we" observes the transformation of nexus of title Jesus Christ and brothers-congregation; in the third chapter they are the songs, in which more of lyrical subjets figure; and the last chapter is deliberative to accentuation of a drama and a narration.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Marie Škarpová.
Fyzický popis:87 l.