Determinanty školního výkonu žáka v diagnostickém zařízení a zařízení ústavní výchovy
Výkony dětí ve školách jsou hodnoceny buď známkami, nebo slovně. Většinu lidí zajímá toto hodnocení, ale málokdy se více zajímají o to, co děti k takovým výkonům vede (ať už k výborným, nebo k opačnému pólu - tedy neprospívání). Děti, které mají dobré školní výsledky, se hlásí na výběrové školy, ty...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2006
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/65466/fss_b/ |
| Shrnutí: | Výkony dětí ve školách jsou hodnoceny buď známkami, nebo slovně. Většinu lidí zajímá toto hodnocení, ale málokdy se více zajímají o to, co děti k takovým výkonům vede (ať už k výborným, nebo k opačnému pólu - tedy neprospívání). Děti, které mají dobré školní výsledky, se hlásí na výběrové školy, ty ostatní nám většinou splývají v šedivý průměr, ze kterého občas vyčnívají školáci, kteří jsou přeřazováni do speciálních (dříve zvláštních ) škol, případně, pokud se jeví jako výchovně problematické, je sociálním odborem péče o dítě požádáno o nařízení ústavní výchovy. Celý tento proces má také vliv na školní úspěšnost dětí, přestože si to mnohdy neuvědomuje. Často, pokud je dítě vytrženo z původního domácího prostředí, nevidí smysl svého snažení, ztrácí své cíle a projevuje se velmi negativisticky. Někdy se však vyskytne opačný případ, kdy dítě zbavené velmi stresujícího a nepodnětného prostředí ožije a po počátečním období adaptace zjistí, že škola není jeho nepřítel, ale naopak ve. Achievements of children in the schools are classified either by marks, or by words. Majority of people are interested in this achievement, but in less cases they are interested about what covey children to this achievements (either excellent or the opposite one- disadvantage). When the children have got pedagogical problem, social department applies for order institutional education. It has got influence on fruitfulness of children in the school. Child usually manifests very disapprovingly. On the contrary some children who get rid of stressful world of their home revive and get motivation for work in school. The aim of this work is to state what acts on child, and influences his work in the school in the Diagnostic institution for children. |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Ivana Poledňová. |
| Fyzický popis: | 43 l., [32] l. příl. |