Metoda montáže v díle Miloslava Ištvana
Práce se pokouší zmapovat fenomén tzv. montáže jako jednoho z charakteristických rysů, kterými se vyznačuje tektonika hudby 20. století, a následně demonstrovat uplatnění principů montáže v teoretickém a skladatelském odkazu Miloslava Ištvana (1928-1990), který v českém prostředí vstřebal její podně...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2006.
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | Elektronická verze přístupná pouze pro studenty a pracovníky MU |
| Shrnutí: | Práce se pokouší zmapovat fenomén tzv. montáže jako jednoho z charakteristických rysů, kterými se vyznačuje tektonika hudby 20. století, a následně demonstrovat uplatnění principů montáže v teoretickém a skladatelském odkazu Miloslava Ištvana (1928-1990), který v českém prostředí vstřebal její podněty v největší míře a učinil ji základem své osobité komplexní kompoziční metody. The thesis attempts to map a phenomenon of montage as one of characteristic features of the 20th century music tectonics. Next, there is demonstrated an application of montage principles both in theoretical and compositional legacy of Miloslav Ištvan (1928-1990) who was the one to absorb suggestions of montage in the most complex way and to base his distinctive complex compositional method on it. |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Lubomír Spurný. |
| Fyzický popis: | 58 l., [3] l. příl. : noty. |