Sociální klima třídy žáků se specifickými výchovně vzdělávacími potřebami
V této práci jsem se zabývala sociálním klimatem školní třídy žáků se specifickými výchovně vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem se proto zaměřila na vysvětlení jednotlivých specifických poruch učení a chování, významem, jaký má školní třída pro dítě a dále také samotným pojmem sociální k...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/78579/fss_b/ |
LEADER | 10211ctm a22019937a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01000457852 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20190424122819.0 | ||
008 | 060612s2006 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2012-03-06 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)110101 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD031 | ||
072 | 7 | |a 37 |x Výchova a vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 616.89-008.447 |2 MRF | ||
080 | |a 371.311.5 |2 MRF | ||
080 | |a 616.89-008.43 |2 MRF | ||
080 | |a 37.064 |2 MRF | ||
080 | |a 37 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Beránková, Olga |% UČO 78579 |* [absolvent FSS MU] |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Clasroom climate in the clasroom with the special education needs children |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Sociální klima třídy žáků se specifickými výchovně vzdělávacími potřebami |h [rukopis] / |c Olga Beránková |
260 | |c 2006 | ||
300 | |a 47 l., [5] l. příl. | ||
500 | |a Vedoucí práce: Jan Mareš. | ||
502 | |a Bakalářská práce (Bc.)--Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2006. | ||
520 | 2 | |a V této práci jsem se zabývala sociálním klimatem školní třídy žáků se specifickými výchovně vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem se proto zaměřila na vysvětlení jednotlivých specifických poruch učení a chování, významem, jaký má školní třída pro dítě a dále také samotným pojmem sociální klima. Z možných přístupů ke zkoumání klimatu jsem si vybrala sociometrický, jehož objektem zájmu je školní třída jako sociální skupina. Při zkoumání je tedy důležitá struktura třídy, pozice a role, které jednotliví žáci zaujímají, a vztahy, které jsou ve třídě utvořeny. Z tohoto důvodu jsem se v teoretické části také zabývala školní třídou jako sociální skupinou a dále činiteli, které mohou ovlivnit její stav a vývoj. Výzkum byl proveden v 6.postupové třídě žáků se specifickými výchovně vzdělávacími potřebami. Všichni žáci měli těžší kombinované poruchy, většinou dyslexie, dysgrafie či dysortografie spojené s ADD či ADHD. Všechny děty byly diagnostikové z odborného pracoviště (. |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a This paper is focused on a social climate in the classroom for pupils with special education needs. The research was made in the 6th grade classroom with 13 pupils. All of them were 11 or 12 years old. The children had special learning disabilities as dyslexia, dysgrafiea or dysortografia combinated with behaviour disorders as ADD or ADHD. They were diagnostic by psychologists. The research tried to get information about the relationships among children, their social posititon in the classroom, the rate of their authority and popularity by the SORAD questionaire. From the SORAD it was possible to get the kvantitative data and kvalitative as well. The results werent so bad. The emotional climate in this classroom belongs to the best 30% comparing to the common classrooms at the same grade altought there were found 2 boys with really difficult social position without any friends. |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a klima školy |7 ph249611 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a poruchy chování |7 ph124386 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a specifické poruchy učení |7 ph125888 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a školní třídy |7 ph332181 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a behavioral disorders |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a learning disabilities |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a school classes |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a school environment |2 eczenas |
655 | 7 | |a bakalářské práce |7 fd132403 |2 czenas | |
658 | |a Sociální politika a sociální práce |b Psychologie |c FSS B-SP SP, PS (PS) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Mareš, Jan, |d 1973 únor 15.- |7 ntka173326 |% UČO 22918 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Fakulta sociálních studií. |b Katedra psychologie |7 ko2002149445 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/78579/fss_b/ |
CAT | |c 20060612 |l MUB01 |h 1213 | ||
CAT | |a DOFKOVA |b 02 |c 20061018 |l MUB01 |h 1430 | ||
CAT | |c 20070427 |l MUB01 |h 2155 | ||
CAT | |c 20071001 |l MUB01 |h 0051 | ||
CAT | |c 20071003 |l MUB01 |h 2201 | ||
CAT | |c 20080429 |l MUB01 |h 1812 | ||
CAT | |c 20080429 |l MUB01 |h 1826 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 02 |c 20090923 |l MUB01 |h 1506 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 02 |c 20091102 |l MUB01 |h 0535 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 02 |c 20091103 |l MUB01 |h 0058 | ||
CAT | |c 20091203 |l MUB01 |h 0123 | ||
CAT | |c 20091203 |l MUB01 |h 1803 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20091219 |l MUB01 |h 0717 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20100422 |l MUB01 |h 1014 | ||
CAT | |c 20100428 |l MUB01 |h 0944 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20100501 |l MUB01 |h 1059 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20100929 |l MUB01 |h 0302 | ||
CAT | |c 20110627 |l MUB01 |h 1845 | ||
CAT | |c 20110627 |l MUB01 |h 2258 | ||
CAT | |c 20120306 |l MUB01 |h 1339 | ||
CAT | |a batch |b 00 |c 20120324 |l MUB01 |h 0047 | ||
CAT | |c 20120610 |l MUB01 |h 1815 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20120623 |l MUB01 |h 0047 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20120906 |l MUB01 |h 0929 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20130303 |l MUB01 |h 0735 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130723 |l MUB01 |h 1628 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130723 |l MUB01 |h 1632 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130723 |l MUB01 |h 1635 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140702 |l MUB01 |h 0843 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140702 |l MUB01 |h 0847 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140702 |l MUB01 |h 0853 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140702 |l MUB01 |h 0902 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140702 |l MUB01 |h 0915 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140702 |l MUB01 |h 0922 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 02 |c 20150502 |l MUB01 |h 0303 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0744 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0746 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0750 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0754 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0757 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0800 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0809 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0817 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0824 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0827 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0838 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0850 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20150729 |l MUB01 |h 0854 | ||
CAT | |c 20150901 |l MUB01 |h 1427 | ||
CAT | |c 20150921 |l MUB01 |h 1348 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20151224 |l MUB01 |h 1110 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20160211 |l MUB01 |h 0723 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20160211 |l MUB01 |h 0726 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20160211 |l MUB01 |h 0737 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20160802 |l MUB01 |h 0757 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20160802 |l MUB01 |h 0801 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20160802 |l MUB01 |h 0805 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20160915 |l MUB01 |h 0858 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20160915 |l MUB01 |h 1332 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20160915 |l MUB01 |h 1336 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170207 |l MUB01 |h 1516 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170207 |l MUB01 |h 1518 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170207 |l MUB01 |h 1522 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170207 |l MUB01 |h 1531 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170207 |l MUB01 |h 1534 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170207 |l MUB01 |h 1542 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0755 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0758 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0802 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0810 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0816 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0825 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0829 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0839 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0845 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0913 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0916 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 0920 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1000 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1009 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1021 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1028 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1108 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1111 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1120 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1124 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1131 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1134 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1150 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20170720 |l MUB01 |h 1159 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180221 |l MUB01 |h 1516 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180221 |l MUB01 |h 1520 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180221 |l MUB01 |h 1523 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180723 |l MUB01 |h 0131 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181211 |l MUB01 |h 0816 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181211 |l MUB01 |h 0819 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181211 |l MUB01 |h 0824 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181211 |l MUB01 |h 0827 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181211 |l MUB01 |h 0834 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181211 |l MUB01 |h 0840 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181212 |l MUB01 |h 0745 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181212 |l MUB01 |h 0748 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181212 |l MUB01 |h 0752 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181212 |l MUB01 |h 0755 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181212 |l MUB01 |h 0803 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181213 |l MUB01 |h 0747 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181213 |l MUB01 |h 0752 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20181213 |l MUB01 |h 0756 | ||
CAT | |a FUKSOVAX |b 02 |c 20190424 |l MUB01 |h 1228 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1115 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1119 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1122 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1129 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1133 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1137 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1140 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1145 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1151 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1155 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1158 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190509 |l MUB01 |h 1202 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 02 |c 20200520 |l MUB01 |h 0003 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 0916 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1905 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1111 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2012-03-06 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m BOOK |1 FSS |a Fakulta sociálních studií |2 SKFSS |b Sklad |3 06/215 BAK |5 4240740776 |8 20061018 |f 71 |f Prezenční SKLAD |q 20170714 |r 00000001 |s dar |
AVA | |a SOC50 |b FSS |c Sklad |d 06/215 BAK |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j SKFSS |