Sociální klima třídy žáků se specifickými výchovně vzdělávacími potřebami

V této práci jsem se zabývala sociálním klimatem školní třídy žáků se specifickými výchovně vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem se proto zaměřila na vysvětlení jednotlivých specifických poruch učení a chování, významem, jaký má školní třída pro dítě a dále také samotným pojmem sociální k...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Beránková, Olga (Autor práce)
Další autoři: Mareš, Jan, 1973 únor 15.- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/78579/fss_b/
Obálka
LEADER 10211ctm a22019937a 4500
001 MUB01000457852
003 CZ BrMU
005 20190424122819.0
008 060612s2006 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2012-03-06 
035 |a (ISMU-VSKP)110101 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD031 
072 7 |a 37  |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 616.89-008.447  |2 MRF 
080 |a 371.311.5  |2 MRF 
080 |a 616.89-008.43  |2 MRF 
080 |a 37.064  |2 MRF 
080 |a 37  |2 MRF 
100 1 |a Beránková, Olga  |% UČO 78579  |* [absolvent FSS MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Clasroom climate in the clasroom with the special education needs children  |y eng 
245 1 0 |a Sociální klima třídy žáků se specifickými výchovně vzdělávacími potřebami  |h [rukopis] /  |c Olga Beránková 
260 |c 2006 
300 |a 47 l., [5] l. příl. 
500 |a Vedoucí práce: Jan Mareš. 
502 |a Bakalářská práce (Bc.)--Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2006. 
520 2 |a V této práci jsem se zabývala sociálním klimatem školní třídy žáků se specifickými výchovně vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem se proto zaměřila na vysvětlení jednotlivých specifických poruch učení a chování, významem, jaký má školní třída pro dítě a dále také samotným pojmem sociální klima. Z možných přístupů ke zkoumání klimatu jsem si vybrala sociometrický, jehož objektem zájmu je školní třída jako sociální skupina. Při zkoumání je tedy důležitá struktura třídy, pozice a role, které jednotliví žáci zaujímají, a vztahy, které jsou ve třídě utvořeny. Z tohoto důvodu jsem se v teoretické části také zabývala školní třídou jako sociální skupinou a dále činiteli, které mohou ovlivnit její stav a vývoj. Výzkum byl proveden v 6.postupové třídě žáků se specifickými výchovně vzdělávacími potřebami. Všichni žáci měli těžší kombinované poruchy, většinou dyslexie, dysgrafie či dysortografie spojené s ADD či ADHD. Všechny děty byly diagnostikové z odborného pracoviště (.  |% cze 
520 2 9 |a This paper is focused on a social climate in the classroom for pupils with special education needs. The research was made in the 6th grade classroom with 13 pupils. All of them were 11 or 12 years old. The children had special learning disabilities as dyslexia, dysgrafiea or dysortografia combinated with behaviour disorders as ADD or ADHD. They were diagnostic by psychologists. The research tried to get information about the relationships among children, their social posititon in the classroom, the rate of their authority and popularity by the SORAD questionaire. From the SORAD it was possible to get the kvantitative data and kvalitative as well. The results werent so bad. The emotional climate in this classroom belongs to the best 30% comparing to the common classrooms at the same grade altought there were found 2 boys with really difficult social position without any friends.  |9 eng 
650 0 7 |a klima školy  |7 ph249611  |2 czenas 
650 0 7 |a poruchy chování  |7 ph124386  |2 czenas 
650 0 7 |a specifické poruchy učení  |7 ph125888  |2 czenas 
650 0 7 |a školní třídy  |7 ph332181  |2 czenas 
650 0 9 |a behavioral disorders  |2 eczenas 
650 0 9 |a learning disabilities  |2 eczenas 
650 0 9 |a school classes  |2 eczenas 
650 0 9 |a school environment  |2 eczenas 
655 7 |a bakalářské práce  |7 fd132403  |2 czenas 
658 |a Sociální politika a sociální práce  |b Psychologie  |c FSS B-SP SP, PS (PS)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Mareš, Jan,  |d 1973 únor 15.-  |7 ntka173326  |% UČO 22918  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Fakulta sociálních studií.  |b Katedra psychologie  |7 ko2002149445  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/78579/fss_b/ 
CAT |c 20060612  |l MUB01  |h 1213 
CAT |a DOFKOVA  |b 02  |c 20061018  |l MUB01  |h 1430 
CAT |c 20070427  |l MUB01  |h 2155 
CAT |c 20071001  |l MUB01  |h 0051 
CAT |c 20071003  |l MUB01  |h 2201 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1812 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1826 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20090923  |l MUB01  |h 1506 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091102  |l MUB01  |h 0535 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091103  |l MUB01  |h 0058 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0123 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1803 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20091219  |l MUB01  |h 0717 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20100422  |l MUB01  |h 1014 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 0944 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1059 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100929  |l MUB01  |h 0302 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1845 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2258 
CAT |c 20120306  |l MUB01  |h 1339 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0047 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 1815 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20120623  |l MUB01  |h 0047 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20120906  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 0735 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130723  |l MUB01  |h 1628 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130723  |l MUB01  |h 1632 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130723  |l MUB01  |h 1635 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0843 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0847 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0853 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0902 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0915 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140702  |l MUB01  |h 0922 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20150502  |l MUB01  |h 0303 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0744 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0746 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0750 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0754 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0757 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0800 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0809 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0817 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0824 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0827 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0838 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150729  |l MUB01  |h 0854 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1427 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1348 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151224  |l MUB01  |h 1110 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160211  |l MUB01  |h 0723 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160211  |l MUB01  |h 0726 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160211  |l MUB01  |h 0737 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160802  |l MUB01  |h 0757 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160802  |l MUB01  |h 0801 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160802  |l MUB01  |h 0805 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160915  |l MUB01  |h 0858 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160915  |l MUB01  |h 1332 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160915  |l MUB01  |h 1336 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1516 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1518 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1522 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1531 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1534 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170207  |l MUB01  |h 1542 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0758 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0802 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0810 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0829 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0839 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0845 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0913 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0916 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 0920 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1000 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1009 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1021 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1028 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1108 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1111 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1120 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1124 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1131 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1134 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1150 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170720  |l MUB01  |h 1159 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180221  |l MUB01  |h 1516 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180221  |l MUB01  |h 1520 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180221  |l MUB01  |h 1523 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180723  |l MUB01  |h 0131 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0819 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0824 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0827 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0834 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181211  |l MUB01  |h 0840 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0745 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0748 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181212  |l MUB01  |h 0803 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181213  |l MUB01  |h 0747 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181213  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181213  |l MUB01  |h 0756 
CAT |a FUKSOVAX  |b 02  |c 20190424  |l MUB01  |h 1228 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1115 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1119 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1122 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1129 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1133 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1137 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1140 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1145 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1151 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1155 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1158 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190509  |l MUB01  |h 1202 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20200520  |l MUB01  |h 0003 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0916 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1905 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1111 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2012-03-06 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m BOOK  |1 FSS  |a Fakulta sociálních studií  |2 SKFSS  |b Sklad  |3 06/215 BAK  |5 4240740776  |8 20061018  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |q 20170714  |r 00000001  |s dar 
AVA |a SOC50  |b FSS  |c Sklad  |d 06/215 BAK  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j SKFSS