Úzkost a depresivita u rozumově nadaných adolescentů

V této práci jsme se zaměřili na úzkost a depresi u rozumově nadaných adolescentů. Pokoušeli jsme se zjistit, zda rozumově nadaní dosahují signifikantně vyšších skórů v anxiozitě a depresivitě. Srovnávali jsme rozumově nadané, mimořádně rozumově nadané a interpohlavní rozdíly u rozumově nadaných ado...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Holasová, Kateřina (Autor práce)
Další autoři: Portešová, Šárka, 1968- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2005
Témata:
On-line přístup:Elektronická verze přístupná pouze pro studenty a pracovníky MU
Obálka
Popis
Shrnutí:V této práci jsme se zaměřili na úzkost a depresi u rozumově nadaných adolescentů. Pokoušeli jsme se zjistit, zda rozumově nadaní dosahují signifikantně vyšších skórů v anxiozitě a depresivitě. Srovnávali jsme rozumově nadané, mimořádně rozumově nadané a interpohlavní rozdíly u rozumově nadaných adolescentů s běžnou populací. Dále nás zajímaly rozdíly v míře anxiozity a depresivity u rozumově nadaných podle typu školy. K identifikování rozumového nadání jsme použili zkrácenou verzi inteligenčního testu IST. Pro zjišťování míry anxiozity jsme administrovali Škálu na měření úzkosti a úzkostlivosti u dětí (ŠAD) a pro zjišťování depresivity byla zvolena Sebeposuzovací škála pro děti (CDI). Zkoumán byl soubor 158 adolescentů ve věku 12 až 14 let. Ve shodě námi uvedenými některými teoretickými koncepcemi a empirickými studiemi jsme prokázali, že mimořádně rozumově nadaní nejsou více náchylní k anxiozitě a depresivitě než jejich rozumově nadaní i nenadaní vrstevníci. Podobně se neprokázal an
Popis jednotky:Vedoucí práce: Šárka Portešová
Fyzický popis:96 l., [3] l. příl.