Terénní projektová výuka na příkladu současné změny klimatu /

Bakalářská práce se zabývá návrhem terénní projektové výuky zaměřené na současnou změnu klimatu. Návrh výuky je vytvořený tak, aby si žáci středních škol prostřednictvím takové výuky rozšířili znalosti o nezbytné poznatky týkající se tohoto tématu. Návrh je určený pro univerzální lokalitu a v bakalá...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Dufková, Veronika (Autor práce)
Další autoři: Dolák, Lukáš (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2024
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/kbvr9/
Obálka
Popis
Shrnutí:Bakalářská práce se zabývá návrhem terénní projektové výuky zaměřené na současnou změnu klimatu. Návrh výuky je vytvořený tak, aby si žáci středních škol prostřednictvím takové výuky rozšířili znalosti o nezbytné poznatky týkající se tohoto tématu. Návrh je určený pro univerzální lokalitu a v bakalářské práci je uveden na příkladu obce Jedovnice a jejich okolí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, přičemž teoretická část se zabývá charakteristikou terénní a projektové výuky a jejich postavení v geografickém vzdělávání. Praktická část obsahuje hlavní cíl práce, a to kompletní návrh terénní výuky zahrnující metodické pokyny pro učitele (včetně harmonogramů jednotlivých dní), pracovní listy a návrh prezentace k teoretickému úvodu. V návrhu výuky je dáván důraz na rozvoj klíčových kompetencí a na mezioborové vazby.
The bachelor thesis deals with the design of a field project-based learning focused on contemporary climate change. The teaching design is meant to enhance the knowledge of secondary school students through such teaching with the necessary knowledge related to this topic. The plan is designed for a universal locality and is presented in the bachelor thesis on the example of the village Jedovnice and their surroundings. The thesis is divided into a theoretical and a practical part, while the theoretical part deals with the characteristics of field and project-based learning and their position in geographical education. The practical part contains the main objective of the thesis, namely a complete plan of field education comprising methodological guidelines for teachers (including schedules of individual days), worksheets and a draft presentation for the theoretical introduction. The teaching concept focuses on the development of key competences and interdisciplinary links.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Lukáš Dolák
Fyzický popis:49 listů, 43 listů různě číslované přílohy : ilustrace