Chýnovsko ve výuce zeměpisu /

Diplomová práce se věnuje výuce regionu Chýnovsko v geografickém vzdělávání a postavení výuky místního regionu v rámci Rámcového vzdělávacího plánu pro gymnázia (RVP G) a Školního vzdělávacího programu pro gymnázia a pro základní školy. Práce zkoumá potenciál vyučovat region z hlediska různých geogr...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Nácalová, Monika (Autor práce)
Další autoři: Burianová, Jarmila, 1976- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2024
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/xkzjk/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se věnuje výuce regionu Chýnovsko v geografickém vzdělávání a postavení výuky místního regionu v rámci Rámcového vzdělávacího plánu pro gymnázia (RVP G) a Školního vzdělávacího programu pro gymnázia a pro základní školy. Práce zkoumá potenciál vyučovat region z hlediska různých geografických témat: hydrologie, geologie, biogeografie, pedologie aj. Obsahem dalších kapitol je vyhodnocení a analýza středoškolský učebnic, učebnic pro základní školu, regionálních učebnic, tematických atlasů a dalších zdrojů. Cílem práce je vytvořit sérii několika sad výukových materiálů pro pedagogy a žáky, s využitím různých vyučovacích metod. Práce obsahuje návrhy frontální výuky, terénního cvičení, exkurze a projektové výuky. Kdy jsou vytvořené pracovní listy a metodiky do vyučovacích hodin. Jednotlivá cvičení jsou převážně zaměřena na praktickou a samostatnou práci žáků. Správná řešení a ukázky některých vyzkoušených materiálů, které byly vypracovány žáky z Gymnázia Soběslav, jsou také s
The master thesis deals with teaching of the Chýnov region in geographic education and the position of teaching the local region within the Framework Curriculum for Grammar Schools (RVP G) and the School Curriculum for Grammar Schools and for primary schools. This thesis explores the potential of teaching the region in terms of different geographical themes: hydrology, geology, biogeography, pedology, etc. Other chapters include an evaluation and analysis of secondary school textbooks, primary school textbooks, regional textbooks, thematic atlases and other resources. The aim of the work is to create a series of several sets of teaching materials for teachers and students, using different teaching methods. The work includes suggestions for frontal teaching, field exercise, field trip and project-based learning. Where worksheets and methodologies for lessons are created. The individual exercises are mainly focused on practical and independent work of the pupils. The correct solutions an
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jarmila Burianová
Fyzický popis:64 listů, 44 listů obrazové přílohy : ilustrace