Visual Analytics in Cybersecurity Education /

Kybernetické hrozby a útoky se v naší společnosti stávají rutinou a praktické tréninky mohou obrátit trend celosvětoého nedostatku expertů s nutnými dovednostmi. Vizuální reprezentace dat a interaktivní techniky ve vzdělávání v kyberbezpečnosti nám mohou pomoci identifikovat a rozpoznat vzorce, pode...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Dočkalová Burská, Karolina (Autor práce)
Další autoři: Pitner, Tomáš, 1972- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2023
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/bfwzm/
Obálka
LEADER 04886ctm a22006977i 4500
001 MUB01006536732
003 CZ BrMU
005 20241120135224.0
008 240328s2023 xr ||||| |||||||||||eng d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2024-07-15 
035 |a (ISMU-VSKP)291973 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD018  |e rda 
072 7 |a 004.4/.6  |x Programování. Software  |2 Konspekt  |9 23 
080 |a 004.42  |2 MRF 
080 |a 004.93  |2 MRF 
080 |a 004.056  |2 MRF 
080 |a 004.652  |2 MRF 
080 |a 004  |2 MRF 
100 1 |a Dočkalová Burská, Karolina  |% UČO 396296  |* [absolvent FI MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Visual Analytics in Cybersecurity Education  |y eng 
245 1 0 |a Visual Analytics in Cybersecurity Education /  |c Karolina Dočkalová Burská 
264 0 |c 2023 
300 |a vi, 143 stran :  |b ilustrace 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Tomáš Pitner 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Fakulta informatiky, 2024 
520 2 |a Kybernetické hrozby a útoky se v naší společnosti stávají rutinou a praktické tréninky mohou obrátit trend celosvětoého nedostatku expertů s nutnými dovednostmi. Vizuální reprezentace dat a interaktivní techniky ve vzdělávání v kyberbezpečnosti nám mohou pomoci identifikovat a rozpoznat vzorce, podezřelé situace a vztahy, které nemusí být z nezpracovaných dat zřejmé. Tato práce zkoumá, jak propojit principy vizuální analytiky s praktickým vzděláváním a poskytuje tak základ pro další rozvoj a oblasti kyberbezpečnosti. Řešíme tři výzkumné problémy. Nejprve navrhujeme přístupy k mapování procesů a konceptů vzdělávání v oblasti kyberbezpečnosti na modely vizuální analytiky. Za druhé, naším cílem je zlepšit situační povědomí během probíhajících tréninků pro posílení jejich okamžitého efektu pro účastníky. Nakonec navrhujeme přístup k prezentaci shromážděných informací pro zlepšení dopadu, náplně a efektivnější organizaci těchto školení. Náš aplikovaný výzkum přispívá k výuce v oblasti kyber  |% cze 
520 2 9 |a Cyber threats and attacks are becoming routine in our society, and practical training can address the global shortage of cybersecurity workers equipped with the necessary skills. The utilization of visual representations and interactive techniques to cybersecurity education can help us identify and recognize patterns, suspicious situations, and relationships that may not be immediately apparent from raw data. Therefore, this thesis explores the methods to merge the principles of visual analytics with hands-on practical education and provide a basis for further development and enhancement of the situation in cybersecurity. We address three research problems. First, we propose approaches to map the processes and concepts of cybersecurity education to visual analytics models. Second, we aim to enhance situational awareness during ongoing training sessions to improve their immediate effect for the participants. Lastly, we introduce the approach to presenting collected information to improv  |9 eng 
650 0 7 |a kybernetická bezpečnost  |7 ph716242  |2 czenas 
650 0 7 |a výpočetní technika  |7 ph137273  |2 czenas 
650 0 7 |a programování  |7 ph115891  |2 czenas 
650 0 7 |a vizualizace (počítačová grafika)  |7 ph127121  |2 czenas 
650 0 7 |a počítačová bezpečnost  |7 ph165952  |2 czenas 
650 0 7 |a databáze  |7 ph114295  |2 czenas 
650 0 9 |a cyber security  |2 eczenas 
650 0 9 |a computer science  |2 eczenas 
650 0 9 |a programming  |2 eczenas 
650 0 9 |a visualization (computer graphics)  |2 eczenas 
650 0 9 |a computer security  |2 eczenas 
650 0 9 |a databases  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Informatika  |b Technologie a metodologie počítačových systémů  |c FI D-INF DIIA (DIIA)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Pitner, Tomáš,  |d 1972-  |7 xx0001997  |% UČO 94  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra počítačových systémů a komunikací  |4 dgg 
856 4 1 |u https://is.muni.cz/th/bfwzm/ 
CAT |c 20240328  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240401  |l MUB01  |h 1718 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240402  |l MUB01  |h 2254 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240402  |l MUB01  |h 2255 
CAT |a VESELA  |b 02  |c 20240410  |l MUB01  |h 1014 
CAT |a VESELA  |b 02  |c 20240410  |l MUB01  |h 1014 
CAT |c 20240715  |l MUB01  |h 1017 
CAT |a VESELA  |b 02  |c 20241120  |l MUB01  |h 1352 
CAT |a VESELA  |b 02  |c 20241120  |l MUB01  |h 1352 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2024-07-15 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 FI  |a Fakulta informatiky  |3 Doktorská práce 2023  |5 42005D2776  |8 20240410  |f 72  |f Týdenní  |r 20240410 
AVA |a INF50  |b FI  |d Doktorská práce 2023  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0